lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Elin - 11 januari 2015 18:01


Hej på er kära vänner. Idag har jag haft ännu en slappardag inne i värmen. Jag vågar inte gå ut i denna snöyra, har liksom inte vant mig vid det än. Men imorgon så tror jag att jag måste åka in till stan för ett ärende, om inte annat så är det nog dags att börja vänja sig vid 0-gradigt och inte 20 grader som det har varit i LA. Idag har jag som sagt slappat hela dagen. Gick upp vid 8 då jag inte kunde somna om och sedan dess så har jag suttit i mitt rum och gjort lite allt möjligt. Jag har bland annat lyssnat på massor utav bra musik, skrivit massa blogginlägg som kommer upp så småningom, ätit oreokakor med mjölk och kollat på Chess. Det har faktiskt varit väldigt mysigt. Nu ikväll blir det middag med föräldrarna och troligtvis så ska det låta på SVT. Ha en fortsatt bra söndag nu fina ni, kram på er!


Av Elin - 11 januari 2015 11:15


Det var så fint när vi lyfte från Arlanda den 17 december. Precis när vi lyfte och styrde upp mot himlen så började min spotify spela Sarahs låt "Från november till april", en låt som handlar om att fly från Sverige för att läka sig själv och slippa mörkret här hemma. Det passade så bra och där och då så kunde jag inte låta bli att fälla några tårar. Jag sa hej då till mitt älskade hemland och tog ett djupt andetag, bad en bön till Gud och kände mig så otroligt tacksam över allt.


Jar har behövt denna resa. Veckan innan vi åkte så längtade jag verkligen inte att få åka iväg, jag ville inte ens åka. Det var så himla mycket saker som jag kände att jag skulle missa i Sverige och jag ville gärna vara överallt. Men när vi lyfte och med Sarahs låt i öronen som kom så passande så kände jag ändå att det skulle bli en bra resa tillslut. Jag har verkligen försökt att inte svara på mejl eller känna den där känslan av att det ständigt är saker man borde göra. Har läst mejl och varit aktiv på internet, men inte svarat på något. Jag har försökt att leva med mottot de-som-vill-mig-något-får-helt-enkelt-vänta och det har varit otroligt skönt att inte ha pressen på sig att behöv svara inom två dagar på varje mejl eller att hela tiden känns sig otillräcklig.


Jag har också hunnit tänka mycket. Det kanske låter klyschigt men så är det. Jag har tänkt mycket på vad som gjort mig glad under hösten. De ögonblicken då jag inte tänkte på alla krav och allt jobbigt, utand de jag kände mig sådär sprudlande lycklig och att allt jag ville var att tiden skulle stanna och jag skulle få vara kvar i just det ögonblicket hela tiden. Jag har insett vilken musiknörd jag är, att jag inte kommer kunna överge hästarna, de dagar när jag inte klarat av att vara hemma under hösten så har jag åkt till stallet för att få pussa på Jissa och umgås med fina vänner eller spelat musik på högsta volym. Det är så lätt när man är mitt uppe i livet och allt rullar på som vanligt att man inte ser det fina och uppskattar det man egentligen borde uppskatta, vi åkte ju iväg på denna resa först och främst för att få träffa min kära lillebror som har lämnat Sverige och pluggar i Kalifornien just nu och jag har verkligen tänkt mycket på att jag aldrig skulle kunna lämna det jag har i Sverige för att göra det han gör. Alla har vi våra drömmar och mål i livet och jag tycker att det är så himla mycket snack om att man som ung ska åka utomlands och plugga eller jobba för att få se världen, men för mig är det inte så. Mitt liv är i Sverige och jag är så otroligt glad över det jag har här, oavsett hur mycket stress och press jag känner. Jag ska verkligen försöka att prioritera bättre detta år och göra det jag verkligen till 110% vill göra och mår bra av. Det första jag gjorde kommer i ett annat inlägg.

 

En av kvällarna när vi satt i soffan tillsammans i San diego med mina släktingar så sa en av dem "Don´t you ever think that you´re not smart enough." Det kanske är lite klyschigt, men detta är en av de starkaste minnerna jag har från denna resa, ibland behöver man höra just de orden för att känna att man duger som man är och att man kan göra det man vill i livet. Är så tacksam över att vi åkte till USA igen och jag hoppas verkligen att jag kommer tillbaka snart igen för att hälsa på! Nu ser jag fram mot ett fantastiskt 2015 efter att ha laddat batterierna. Borta är bra, men hemma är ändå alltid bäst! <3

 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards