lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Elin - 14 januari 2015 21:20


God kväll på er mina hjärtan. Ännu en dag med jetlag, men har börjat vänja mig nu att gå upp tidigt, det är till och med ganska mysigt faktiskt. Nästan halva dagen idag har jag haft näsan i massa kurslitteratur, vi har fått alldeles för mycket att läsa i denna korta kurs så jag undrar verkligen hur det ska imorgon på seminariet. Jag klarar liksom inte heller av att läsa 14 olika texter och två kursböcker utan att diskutera innehållet med andra, har jättesvårt att förstå det jag läser utan diskussion. Menmen, förutom att plugga så har jag bakat lite och nu ikväll för att hålla mig vaken så har jag varit i stallet. Perfekta sättet att inte somna i soffan på. Hälsa på massa fina människor i stallet, pussa på hästar och sitta i ett kallt ridhus och kolla på ridlektion. Hamnade även rakt in i USEKs möte där jag blev bjuden på fika och julmust, lyx ju! Det enda negativa är att man riskerar livet av att befinna sig i stallet, eller åtminstone på stallplanen, helsike vilken skridskobana det är! Man känner sig verkligen som tant Agda när man försöker ta sig fram utan att slå ihjäl sig! Har iallafall haft det otroligt kul i stallet. Massa mysiga och glada barn, många många skratt och gos med Jissa-livet kan knappt bli bättre <3. Nu ska jag försöka hålla mig vaken i någon timme till trots att ögonen redan nu går i kors, kram på er!


Den obligatoriska titta-på-ridlektion-bilden ;).

Av Elin - 14 januari 2015 15:45


Har så otroligt mycket att se fram emot denna vår. Titta bara på denna nöjesplanering, blir lycklig och förväntansfull som ett barn på julafton bara av att läsa den själv! 

 
31 januari: Livet är en schlager och träff med Helen Sjöholm
13 februari: En man som heter Ove
2 mars: Första Du kan sjunga gospel träningen
3 mars: Carolakonsert
4 mars: Carolakonsert
14 mars: Melodifestivalen final
10 april: Chess in concert
23 juni: Allsång på skansen premiär
 
 
 
Av Elin - 14 januari 2015 10:39


När jag gick på cellgifter så åt jag nästan hela tiden. På grund av all kortison jag fick så blev jag jättehungrig. Vissa dagar åt jag frukost tre gånger. Först gick jag upp vid typ 5 och lagade en omelett, sedan gick jag och sov igen, sen vaknade jag vid 8 ungefär och gick upp och gjorde en till omelett för att sedan gå och sova och tillsist så gick jag upp vid 11 för att laga en tredje omelett. Helt sjukt vad mycket omelett jag åt då, blev riktigt duktig på att vispa ihop en smet och slänga i stekpannan. Tyvärr så har jag tappat de skillsen nu då det ofta blir någon form av äggröra när jag tillslut ska vända på omeletten hehe.


En av många omeletter jag gjorde ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards