lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Elin - 20 januari 2015 22:06


Åh, ikväll har jag verkligen tagit det lugnt och skönt i stallet. Kom i god tid innan och hade gott om tid på mig efter ridningen också, inget stress utan bara kvalitetstid i stallet + en ridlektion, bättre kan det inte bli. Eller jo, idag på lektionen var vi bara 6 styckna(!?) helt sinnessjukt lyxigt! Tänk om vi alltid var så få, vanligtvis så brukar vi vara lika många till liksom. Satt på min fina stjärna som vanligt, tänk att hon fyller 20 i år och ändå springer på och ständigt är pigg och glad. Fasar redan för den dagen när hon inte står i stallet mer, hon är min bästa vän just nu och de åren när jag inte red henne så var hon alltid tryggheten i stallet för mig.


Menmen, åter till lektionen. Vi började med att rida igång fritt. Jag försökte rida mycket på volter och skänkelvikningar. Dock så är skritten något att jobba med, h e r r e g u d vilken svag skritt hon har! Jag känner att jag får igång henne mer när jag har fått igång trav och galopp lite så efter ett tag så började jag jogga igång i trav och jobbade på volter, fyrkantspår  och tempoväxlingar för att få henne mjuk och lyhörd. La även in lite galoppfattningar i båda varven efter ett tag i båda varven som jag tyckte fungerade bra.


Efter en skrittpaus så samlades vi på volterna och jobbade med att vända genom volten i skritt för att sedan fatta galopp vid medellinjen. De två första fattningarna så var hon inte alls lyhörd på skänkeln i något utav varven utan bara sprang i trav, men efter en fattning var i båda varven så var hon med på noterna och övningen flöt på bra. Förutom att hon segar ihop totalt i skritten, det känns nästan alltid som att hon går bakom handen och hur mycket jag än driver på så går det knappt framt ändå. I slutet när vi travade av dem iallafall så hade hon en jäkla fart under fötterna minsann! Hon kändes jättefin i formen och så fort som jag lättade lite på tygeln så sänkte hon sig men travade på i samma tagt som innan, då ville jag verkligen inte hoppa av haha!


Överlag så känner jag ändå att något känns konstigt nu de två senaste gångerna jag suttit på Jissa. Det värsta är att jag inte riktigt kan ta på vad problemet är, bara att det känns konstigt. Det är nästan som att jag rider för mycket med kroppen, har svårt att få till en bra känsla i sadeln då jag ständigt känner mig ur balans. Jag börjar luta lite åt att jag måste träna upp  min koordination och balans. Men vi får se, det kanske bara är för att det är de två första gångerna på terminen....


 

Av Elin - 20 januari 2015 13:51


Hej på er vänner. Nu har jag garanterat blivigt av med min jetlag kan jag säga och har väl förmodligen lyckats vända på dygnet efter idag. Sov i över 11 timmar inatt, helt sjukt! Under förmiddagen så har jag haft det riktigt mysigt här hemma. När jag hade gått upp så satte jag på min Mellolista på spotify och ställde mig direkt i köket för att baka scones. Kan inte ens komma på när jag gjorde det senast! Dukade fram ost, sylt och gjorde ordning en kopp lakritste under tiden brödet stod i ugnen och så åt jag dem nygräddade framför en föreläsning med Hillevi Lenz Taguchi som gick via nätet. Så himla mysigt var det! Tänk om alla föreläsningar var så att man kunde sitta med myskläder och okammat hår och äta scones samtidigt som man lär sig nya saker, skulle inte banga på det alltså! Nu ska jag hänga lite tvätt och tömma diskmaskinen som har gått på högvarv under förmiddagen, kram på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards