lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 januari 2015

Av Elin - 24 januari 2015 12:15


En av de saker jag mest ser fram emot när jag har tagit examen är att få läsa. Ingen kurslitteratur, utan att få öppna en vanlig skönlitterär bok eller en bok som jag själv har valt och bara få läsa, utan att känna ångesten över att man egentligen borde läsa kurslitteraturen istället. Att få sitta på bussen eller tåget på vägen till jobbet tidigt på morgonen eller på vägen hem sent på kvällen och öppna min bok som jag har valt utav eget intresse. Jag längtar efter att få sitta framför bokus och frossa i böcker som sedan ligger i brevlådan några dagar senare eller stanna till vid pocketshop eller någon annan bokaffär och spontanshoppa en bok. Jag längtar efter att hitta nya favoritförfattare eller en ny bokserie. Jag längtar efter att få sortera om i min bokhylla, att få ställa dit olästa eller utlästa böcker i en viss ordning, att få kura ihop sig efter en lång dag i soffan och läsa några kapitel, att få blåsa bort dammet på en gammal favoritbok och kanske läsa om den igen. Jag ska försöka sätta ett mål att jag under hösten 2015 ska läsa ut två böcker i månaden, vi får se hur det går men jag ska verkligen försöka att hålla det. Jag tror att jag kan hitta lugnet lättare i vardagen om jag får läsa mycket, få ta en paus i det verkliga livet och få slukas in i en helt annan värld. Det är bland det bästa som finns.

 


 

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards