lyckopillerelin

Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Elin - 25 januari 2015 17:31


God kväll på er alla snyggingar. Vet ni vad jag glömde berätta om igår? Att det var exakt 150 dagar kvar till Allsången, dvs idag är det då 149 dagar kvar, wiho! Tänk vad tiden går fort! Idag har jag inte gjort många knop kan jag säga. En typisk slapparsöndag hihi. Men lite amisiös har jag ändå varit idag, åkte till Sundbyberg vid 14:30tiden och mötte upp Vånkan då vi kände att vi behövde träffas för att diskutera lite kring C-uppsatsen. Tydligen så skulle vi ha skrivit ned något syfte eller liknande på vad vi ville skriva om tills imorgon som jag hade missat, jag hade missförstått och hade ju då inte skrivit något om det i min almanacka och då blev det inte gjort. Men vi möttes iallafall nu under eftermiddagen och satte oss inne på Garden bistro (som jag totalälskar by the way) för att försöka komma på någonting att ta med till skolan imorgon. Vet inte riktigt om vi blev klokare, känns som att vi diskuterar samma sak varje gång och aldrig kommer fram till något specifikt utan bara luddiga saker. Idag har vi till exempel diskuterat hela genuspedagogiken i förskolan. Frågan är hur vi ska gå vidare med den diskussionen och göra en frågeställning om den eller något som hör till genuspedagogiken. Aaa, ni fattar kanske att vi är lite förvirrade för jag blir förvirrad bara av att skriva allt detta ;). Tyvärr så hann vi inte sitta där så jättelänge då de stängde vid 16, men jag tror inte att vi är ensamma med att känna oss förvirrade så det kändes ändå ganska okej när vi sa hej då och skildes åt. Nu har jag precis hoppat ur duschen och ska gotta in mig i pinterest som jag blivit beroende av hehe, kramkram!


Av Elin - 25 januari 2015 12:55


Hej vänner. Sitter här i soffan och gäspar, är så galet trött! Har sovit så sjukt dåligt de senaste nätterna, drömmer mardrömmar och vaknar helt förstörd eller stressad. Jag hoppas det går över snart, känner att jag börjar komma in i de dåliga vanorna från höstterminen igen vilket jag verkligen inte vill. Nåja, hur hade jag det igår kväll då? Hade ju finfrämmande av en av mina bästa vänner som äntligen har kommit tillbaka till Stockholm efter 4,5 år på vift. Sunna och jag har träffats lite där emellan när hon varit här i Sverige och hälsat på, eller när jag kom till henne i Geneve för två somrar sedan, men nu har hon flyttat tillbaka till Stockholm och äntligen så kan vi ses mer! Eftersom mina föräldrar var bortbjudna igår på middag så passade jag på att bjuda hem Sunna på middag. Hade stått och lagat mat och efterrätt nästan hela dagen igår för att förbereda haha.


Det var iallafall supermysigt att träffa Sunna igen, vi åt gott, drack gott och snackade om allt möjligt. Det roliga är att vi har inte sets på nästan två år och vi pratade nästan ingenting om vad som har hänt under de åren utan om helt andra saker, som vanligt när vi ses så känns det som att det bara var några veckor sedan vi sågs och allt är som vanligt. När Sunna hade gått vid ungefär 00:30 så plockade jag undan i köket och gjorde mig sovklar, sedan satt jag i sängen ett tag och lyssnade på lovsånger och kände mig så otroligt tacksam över att en av mina bästa vänner är hemma igen! <3


Jag hade lagat en sjukt god lasagne!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards