lyckopillerelin

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Elin - 27 januari 2015 22:08


Kvällens ridlektion var både av ris och ros, kanske som alltid på ett sätt men ändå inte. Hela dagen idag har jag varit så sjukt trött, det har känts som att jag skulle kunna sova i flera dygn nästan. Jag blev absolut piggare och gladare när jag kom till stallet, men när jag hade ridit ett tag så var det nästan att jag ville hoppa av då varken kroppen eller knoppen orkade mer. Frustrerande, jobbigt och konstigt men det var bara att försöka göra sitt bästa ändå.


Vi började iallafall med att rida fritt. Jag försökte verkligen tänka framåt hela tiden och inte sitta och såsa när jag faktiskt vet att Jissa har en dålig skritt. Så jag jobbade mycket med tempoväxlingar och red på böjda spår. Ibland hajade hon till och ibland så säckade hon ihop, vet inte riktigt vad jag ska göra när hon säckar ihop för det känns som att jag rider för mycket med kroppen i de tillfällerna och det kanske inte är det optimala precis. Vi övade även på framdelsvändningar och där tyckte jag att hon lyssnade väldigt bra på skänklarna men jag tappade lite fart då och då. Traven kändes seg i början, jag störde mig på att någonting kändes fel även denna vecka. Det är någonting med hur jag sitter och min balans tror jag. Men jag vet inte om det är så att jag vill för mycket eller vill för lite, luddigt men svårt att förklara haha. .Försökte iallafall att jobba mycket med tempoväxlingar där för att få igång bakbenen på henne.


Efter en liten skrittpaus så samlades vi på volterna och jobbade med att minska och öka dem i trav för att sedan fatta galopp. Tycker att det är svårt att minska volterna när man är så många, svårt att hålla platsen och svårt att hålla igång i trav, i vänster varv så var det dock lättare. Rosen för denna ridlektion var lätt galoppen, tror det var den bästa galoppen jag någonsin ridit på Jissa! Tycker vanligtvis att hon kan vara lite seg att få igång i galoppen, hon galopperar gärna lite safe medans jag vill ha lite fart. Idag fick jag fart vill jag lova! Jäklar vad hon galoppera alltså, fin taktmässig galopp och med lite tryck i! Hon lyssnade jättebra både när jag ökade och kortade galoppen, nästan så jag hade önskat att jag var på en äng för att få känna den där riktiga frihetskänslan ;). Dock så segade jag ihop närmre slutet av övningen då jag inte fick henne att gå som jag ville alls när vi minskade så då var det bara att inse att jag var för trött. I slutet så travade vi av dem och då hade hon en jättefin trav och det var bara att sitta och titta framåt och försöka hålla kvar henne som hon var så sänkte hon sig automatiskt. Fina fina Jissa  <3


Hela hon fick inte plats på bilden hehe <3

Av Elin - 27 januari 2015 18:08


Det finns bra dagar och dåliga dagar. Idag är en dålig dag.

Men nu åker jag till stallet i hopp om att ändra på det, det finns inget annat jag hellre vill göra än att få åka och pussa på min bästa vän. Ni förstår kanske varför uppdateringen har varit lite dålig idag och jag hoppas att ni har överseende med det. Ha en bra kväll nu fina ni, det ska jag ha. Kram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards