lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Elin - 3 februari 2015 21:51


Ikväll när jag kom till stallet så hade jag tydligen råkat bli avbokad. Surt tänkte jag, men får väl ta igen den lektionen senare. Icke sa nicke, vi lyckades ändå lösa det så jag först fick Billy. Jag sa ok och kände direkt att jag höll på att bryta ihop. Alltså, jag kan rida Billy om det krisar men just idag så kände jag att jag verkligen inte skulle klara av det. Gick tillbaka till kassan och sa som det var och de var så himla gulliga så jag fick sitta på Max 2 istället. Jissa var tyvärr inte ledig, men Max 2 känner jag ju lite iallafall. Nu i efterhand så känner jag att jag kanske ändå inte skulle ha ridit, är helt slut både fysiskt och psykiskt. Har ont överallt och är otroligt känslig, vet inte riktigt varför det känns så här konstigt.


Hur gick lektionen då? Max är väldgit mycket stelare än Jissa, det känns seriöst som att han har käkat flaggstång i vissa lägen hur man än försöker. Eftersom jag visste detta från början så försökte jag jobba mycket på böjda spår, framför allt mycket volter i olika storlekar och i båda varven. Samma sak i traven, men försökte också att få igång bakbenen på honom så fort som möjligt så det skulle bli lite mer häst att jobba med, emellanåt så tyckte jag ändå att han sprang på bra, bara att jag hade väldgit svårt med min balans och kroppskontroll. Jobbade även lite i galopp i båda varven och tänkte mer på att försöka att känna in honom och hur hans galopp är.


Efter en liten skrittpaus så samlades vi på volterna och fattade galopp vid A/C och X, galopperade ett kvarts varv och sedan trav mellan. Tyckte att det gick bra för mig där emellanåt. Formen var inte alls bra, men han var ändå väldigt lyhörd och både ökade och minskade i alla gångarter när jag ville. Av någon anledning så tyckte jag ändå att det kändes bättre i höger varv än i vänster, där hade jag lite svårt att få honom avslappnad och bra ställd så han inte tryckte mot mitten av volten. I slutet så travade vi av dem och det var inte förs de sista två minutrarna som jag ändå kände att nu jäklar börjar vi förstå varandra, då sökte han sig nedåt och jag blev mer stadig i både hand och sits. Kul att få rida Max 2, men jag saknar ändå Jissa!


Av Elin - 3 februari 2015 14:52


Hej på er vänner. Alltså, jag fattar inte vart all min energi tar vägen! Är ju helt slut i huvudet och kroppen idag också. Sov ändå i nästan 10 timmar inatt och det var så skönt att få sova ut, dock så vet jag nte riktigt om det gjorde någon skillnad. Att sova verkar inte göra mig piggare precis. Idag har jag iallafall pluggat på examnationen med Vånkan, två examinationer ska vara inlämnade på fredag så det var dags att börja nu kände vi. Möttes upp i sumpan och så gick vi till Garden bistro där vi satt i fyra timmar ungefär och försökte få lite struktur på det hela. Vet inte riktigt om vi fick det, snarare mer stress. Tänk att det ska vara så himla svårt och att man varje gång får ångest när det är dags för att skriva examination. Jaja, vi kom iallafall en liten bit på vägen och imorgon blir det till att forsätta. Vi båda blev så himla trötta i huvudet efter fyra timmar så då gav vi helt enkelt upp för idag. Just nu sitter jag i soffan och lyssnar på Carola, planerar att göra det ett tag till så jag orkar rida ikväll. Återkommer, kram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards