lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 februari 2015

Av Elin - 7 februari 2015 19:46


Idag smäller det. Årets störtsta musikfest är här igen! Jag är sjukt laddad och har självklart redan lyssnat på låtarna inför kvällens delfinal, hittat mina favoriter och laddat ned den nya melodifestivalsappen som jag kommer att använda flitigt under dessa veckor. Åh, jag älskar verkligen melodiestivalen, men det vet ni nog redan. Nu är det dags att pumpa schlagerlåtar i flera veckor, jag har redan börjat! Är så pepp så jag ryser!

 



Av Elin - 7 februari 2015 17:38


God kväll på er älskade ni. Denna helg blev inte alls som jag hade planerat från början. Trodde att det skulle bli fart och fläkt och party, men inte riktigt så blir eller blev det. Från början var det tänkt att jag skulle åka på kryssning med delar av gymnasiegänget, men när jag vakande idag så mådde jag pyton. Var helt säker på att jag hade feber. Det var bara att inse att jag nog inte alls skulle orka med en kryssning, så det var bara att ställa in. Däremot så hade jag lovat att jag skulle vara i stallet idag på USEKs årsmöte och hjälpa till. Så jag fick skjuts av mamma som ändå var ute och åkte och så kom jag till stallet vid typ 13 och stod ett tag och gosade med Jissa, det går ju liksom inte att inte gå in och pussa på henne nä jag ändå är där och det var så himla mysigt! Är så himla glad över att jag har stallet och hästarna att rymma till när man mår dåligt både fysiskt och psykiskt. Det räckte med 1 minut bland stallfolk och hästar så är allt med feber eller något annat jobbigt borta.


 


Vid 14 så sattes årsmötet igång, det gick lite snabbare på grund av olika saker, men allt är löst och nu har vi i Vällingby ridsällskap några nya i US-styrelsen för ett år åtminstone. Efter mötet satt jag kvar med ordförande och skrev ihop lite dokument och pysslade lite, så vid 16:30 ungefär var vi klara med allt och så blev vi hämtade av mamma strax innan 17. Varje gång jag är i stallet på helgerna så kommer jag på mig själv att fundera på varför jag inte är där mer, det är fantastiskt härligt att vara i stallet på helgen när det är massor av folk där av samma anledning-hästarna. My God vad jag älskar ridsporten!



Känner att jag är helt slut i både kropp och knopp nu när jag sitter i soffan. Huvudvärk, småont i halsen och förskräckligt trött. Fick så sjukt ont i kroppen efter ridlektionen igår, vet inte varför. Skönt iallafall att inte vara på kryssning känner jag, om jag blev så här trött bara av att sitta på en stol i stallet i flera timmar och prata, så hade jag nog inte orkat med att dansa runt på en båt. Ikväll blir det alltså mello på TV och sedan bums i säng, kram på er så länge!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards