lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Elin - 13 februari 2015 15:29


Jag vågar mig nästan på att säga att det har varit en helt ok dag än så länge, egentligen så är jag ju inte så skrockfull, men just fredag den 13 känns alltid lite osäker hehe. Kom hem sent igår efter bion och hade lite svårt att somna, men tror jag lyckades slockan strax efter 1 iallafall. Vilket gjorde att jag var sjukt trött när jag vaknade vid 10 idag. Har egentligen inte gjort så mycket, skulle åka in till Hööks för att lämna tillbaka mina ridbyxor som jag köpte härom dagen, men orkade inte så jag stannade hemma istället. Efter lunch så åkte jag iallafall till kansliet för stockholms ridsportsförbund för att hämta upp lite kursmaterial mm inför klubbesöket på Täby på söndag. Hade ett bra samtal med personalen där och jag tror faktiskt att det mesta kommer att lösa sig utmärkt tillslut med mitt engagemang i ridsporten. Så skönt att ha någon att ventilera med och som kan säga nej när jag själv inte kan. Nu har jag precis hoppat ut från duschen och ska ta det lugnt i några timmar, ikväll ska mamma och jag på teater på rival, jippi!


Av Elin - 13 februari 2015 11:15


Igår kväll så var jag som sagt på bio. Det var riktigt länge sedan som jag tittade på bio så pass sent som jag gjorde, hade nästan glömt bort att det är ganska så mysigt med sen bio. Lyxen att vara student är också att man kan göra det på en vanlig torsdag. För er som missat så var jag och såg Fifty shades of Grey, såklart. Har man läst böckerna två gånger och så pass fort som jag har gjort så var det ju en självklarhet att titta på filmen också. Biljetterna har jag haft hemma i några veckor och jag har verkligen längtat!


 

 
Vi var ett gäng på fem pers som skulle gå, men vi blev tillslut fyra och med lite personbyten, men inte gjorde det något. Vi hade mysigt ändå. Vad tyckte jag om filmen då? Helt okej, hade hört både ris och ros om den så jag hade ganska låga förväntningar då jag tycker att böckerna är sjukt bra. Men den är absolut sevärd, jag kommer absolut se den igen och jag är nog mer positivt överraskad än negativt. Jag förstår att det är en omöjlighet att göra en film på två timmar om en bok på över 500 sidor och få med allt. Man kände igen mycket, men jag saknade även väldigt mycket. Man fick inte in samma känsla i filmen som i boken, vilket är helt naturligt då boken har mer målande beskrivningar. Vissa moment som jag tyckte var lite extrakul och bra i boken saknade jag då i filmen och vissa saker hände på olika sätt i bok och film.
 
Slutet var jag mest besviken på. Jag fattade inte att det var slut och det kändes som att de hade hunnit med bara halva första boken. Hade inget minne av att bok 1 slutade som filmen. Var sjukt besviken verkligen då det var ett konstigt slut. En riktig clifhanger! Dock så kollade jag slutet av boken direkt när jag kom hem och den slutade nästan precis som i filmen, så jag tog tillbaka allt rätt fort då hehe. Jag är ändå glad över att vi kollade på den på bio, mycket mysigare! Dock så kändes det som att vi satt där med ca 100 fjårtisar som skrattade åt jättekonstiga saker under filmen, inte kunde låta bli att vissla när Grey tog av sig kläderna för första gången i filmen och lite annat som störde. Ganska sjukt egentligen haha! Nu är det dags att bara vänta på nästa film, åååh vad jag längtar!
 
 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards