lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Elin - 17 februari 2015 21:33


God kväll på er vänner. Tänkte titta in här igen lite snabbt innan det är dags för mig att hoppa i säng tror jag. Trots att jag sov i 12 timmar inatt och knaprat ipren så känner jag mig fortfarande dålig. Har så himla dåligt tålamod när det gäller att bli frisk också, tycker att det ska räcka med att sova mycket i en natt och sedan kan väl förkylningen vara över liksom. Då har jag ju tagit hand om mig själv eftersom sömn tydligen ska hjälpa haha. Har då inte gjort många knop idag, legat i soffan och kollat på film och ätit pannkakor ungefär hehe. Strax innan middagstid så knaprade jag i mig en ipren till och åkte iallafall iväg till Solna för ett sista DUS-möte innan årsmötet i Mars. Kände att jag inte riktigt kunde säga nej då vi redan var så få som kom. Vi hade inte setts på ett väldigt bra tag så vi hade mycket att prata om, men vi kom också fram till massa bra saker tycker jag. Vi satt nog och diskuterade i över två timmar, sedan kände vi att klockan började bli lite väl mycket så då tackade vi för oss och åkte hemåt. Har så mycket blandade känslor kring DUS just nu, men jag hoppas verkligen att allt kommer att lösa sig.


Av Elin - 17 februari 2015 16:00


Fastnade i tankar om mina drömmar härom dagen. Drömmar som är både stora och små. Kanske är det en form av en bucketlist också, jag vet inte riktigt. Men dessa urval av drömmar är verkligen ett gäng som jag har känt för länge. Bortsett från det där vanliga med att skaffa familj, hus och allt sådant. Okej, nu kommer det:


Att få starta upp en egen förskola för barn i behov av stöd med hästar i pedagogiken.

Detta tror jag stenhårt på. Kankse finns det redan liknande förskolor i landet, men det skulle verkligen vara så sjukt häftigt att få starta upp en alldeles egen förskola med denna inriktining. Jag har sett så otroligt många människor med olika slags funktionsnedsättningar som har utvecklats jättemycket när de har fått möjligheten att rida och arbeta med hästar, allt från kroppskontroll till empati. Får barn möjlighet att prova på detta redan på förskolan så tror jag att de vinner så otroligt mycket på det. Att få arbeta med djur är något speciellt, man måste ge men samtidigt så får man så himla mycket tillbaka. Oavsett funktionsnedsättning eller inte.

Bildkälla

 

Att få sitta i publiken på Eurouvision song contest och uppleva det hela på riktigt.

Som den musiknörd och mellofantast jag är så är detta en mäktig dröm. Jag ångrar mig så himla mycket att jag inte åkte ned till Malmö 2012 för att sitta i pubilken, men jag kunde inte då. Jag föreställer mig lite att jag tar med mig min blivande familj någon gång i livet och åker på en minisemester i maj för att se eurovision live i det land det hålls i. Det är något med stora arenor, livesändning och den otroliga stämningen som verkar infinna sig i staden när eurovision är på gång. En dag....

Bildkälla


Att få påverka ridsporten i den mån jag kan så fler människor med någon form av funktionsnedsättning börjar rida och engagera sig i ridsporten.

Att jag älskar ridsport är ingen nyhet. Att jag har lärt mig så otroligt mycket genom ridsporten både om min funktionsnedsättning och som person är heller ingen nyhet. Jag är så otroligt glad över att habiliteringen för 16 år sedan gav ridning som ett förslag som sjukgymnastik för mig. Jag tror verkligen att ridsporten är den ultimata sjukgymnastiken och terapin. När jag är med på vår lektion för våra funktionsnedsatta och ser barnens glädje i ögonen när de sitter på hästryggen så får jag rysningar. Tänk om alla fick uppleva den känslan av att få sitta på hästryggen. Jag önskar också att fler ryttare och kuskar med funktionsnedsättning får möjlighet och förstår att de är lika viktiga för ridsporten som alla andra, att de också kan engagera sig! Jag vill berätta om hur fint bemötande jag har fått av ridsporten och visa att ridsporten är till för alla!


 

Att skriva en bok.

Jag har alltid gillat att skriva. När jag var liten så skrev jag otroligt mycket sagor, mest om hästar eller Carola haha. När jag var liten så ville jag bli veterinär eller författare. Ja, jag blir ju inget av det men jag har alltid drömt om att få skriva en egen bok. Bara känslan av att få hålla i sin alldeles egna bok och få ställa den på en speciell plats i bokhyllan får mig att rysa.


Bildkälla


Att få vara med i en musikalproduktion från start till mål.

Musikalfreak som jag är så skulle det vara så otroligt häftigt att få se hur produktionen går till från start till mål. Från det första ögonblicket när men börjar fila på en idé till en musikal tills det är dags för premiär. Jag kanske behöver skriva en helt egen musikal för att kunna det, men då får jag väl göra det ;). Skämt o sido, det skulle vara så mäktigt att få se hur arbetet går till allt från att presentera ett material, till att plocka ut en ensemble, till kostymprovning, till premiärdagen osv. Att få hjälpa till backstage skulle jag heller inte tacka nej till!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards