lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Elin - 18 februari 2015 19:17


God kväll på er vänner. Nej, frisk har jag inte blivit. Sov ruskigt dåligt inatt, allt som allt i kanske 5 timmar. Känns iallafall som att jag inte kan gnälla över att jag är jättesjuk precis när jag inte kan somna i tid när man sovit i 12 timmar, fast jag var verkligen stressad när jag gick och la mig igår och mitt huvud gick verkligen på högvarv om allt. Blir inte mindre stressad av att jag är sjuk heller. Idag har jag heller inte kunnat vila exakt hela dagen. Efter lunch så åkte jag in till sjukhuset då det var dags för ett återbesök på Radiumhemmet igen. Men innan det så gick jag förbi en snabbis till lekterapin och frågade runt lite och fick prata med en jättehärlig lekterapeut som hoppades på att få se mig på sjukhuset om några år. Fick lite tips och trix hur jobbet fungerar och när jag gick därifrån så var jag nog ännu mer peppad på att en dag få jobba med detta. När vi sagt hej då så gick jag vidare till Radiumhemmet för återbesöket.


Jag har inte varit så himla nervös över detta besök, men när jag satt i väntrummet så kände jag att all nervositet kom. Bättre blir det inte när min läkare är 15 minuter sen, VARJE gång så är hon minst 15 minuter sent! Fattar inte varför hon aldrig kan hålla tider och att hon ite förstår vilken tortyr det är att bara sitta och vänta tillsammans med äldre kvinnor som tittar på en med en ledsen blick. Som tur var så kunde jag hålla mig sysselsatt och på andra tankar tackvare världens bästa sjuksköterskor som alltid gör mig på bra humör! När vi väl fick komma i till min läkare så fick vi höra att allt såg bra ut, men att jag hade lite lågt järnvärde, kanske därför som jag blir yr under och efter ansträngning. Det som var mest positivt är att jag nu kommer att gå på återbesök var sjätte månad istället för fjärde, äntligen börjar man ana lite ljus i tunneln och det var så härligt att få komma ut därifrån och uppdatera sjuksköterskorna som satt på kontoret och höll tummarna för mig undertiden.


När vi väl var klara på sjukhuset så åkte jag och mamma vidare till stallet en snabbis. Jag avbokade min ridlektion som jag skulle ridit på fredag då jag måste prioritera att bli frisk och så pussade jag lite på Jissa, så skönt att få pussa lite häst andas lite stalldoft, det behövde jag! Nu ikväll har jag bara varit hemma och vilat, imorgon ska jag iväg på möte på kvällen annars är det vila som står på schemat och på fredag är jag hemma hela dagen och vilar, sen är det full rulle igen!


Av Elin - 18 februari 2015 16:15

 

Vet ni. Jag har en dröm till. En som jag inte ville skriva om igår då jag kände att denna dröm var lite för ”ny”. Jag kollade på reprisen av SVTs dokumentär ”Rakt in i hjärtat” som handlar om hjärtsjuka barn när jag inte kunde sova på kvällen och bestämde mig då att jag ändå skulle skriva om detta. Jag insåg då att detta nog också är en viktig dröm som jag har. Att få jobba som lekterapeut på lekterapin på något sjukhus. Jag tror ärligt talat att jag med den erfarenhet jag har om sjukhus både som barn och vuxen + att jag har en förskollärarutbildning i ryggen gör att detta jobb skulle kunna passa mig. Jag minns fortfarande hur kul jag hade på lekterapin som liten och det skulle vara så fantastiskt fint att få ge tillbaka det till andra barn som har det svårt på sjukhuset, att få glömma bort allt det jobbiga ett tag kan göra så himla mycket. 


Men jag tror också att detta jobb kan vara ganska så tufft, ingen vill se ett sjukt barn och det gäller att man inte bryter ihop eller bara går runt och känner sig otillräcklig hela tiden. Men jag ser absolut mig själv om kanske 10 år att jag jobbar med detta. Jag känner att jag nu är alldeles för ung och har, trots allt jag varit med om för lite livserfarenhet för att orka jobba med barn i sjukhusmiljö. Jag inser att jag måste läka mig själv och låta det ta tid innan jag tar mig an ett sådant här jobb. Men att få jobba med lekterapi är verkligen något som jag känner att jag ändå vill göra. Någon gång i framtiden.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards