lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Elin - 24 februari 2015 21:37


God kväll på er kära ni, åh vad jag önskar att jag kunde börja med att säga att det gick så himla bra att rida idag och att jag aldrig ville hoppa av. Men nej, tyvärr var det inte så. Just nu så känns allt verkligen bara skit. Ikväll var det första gången på väldigt väldigt länge som jag grät efter ridlektionen, jag känner mig så jävla dålig, som att jag sitter och förstör Jissa och jag är så otroligt less på att jag inte orkar rida hela lektionen och att jag mår dåligt efter ridlektionerna. Idag orkade jag knappt hoppa av och sätta mig på pallen för att vila och jag satt bara och skakade efteråt. Just nu känner jag mig så ovärd att få rida en av Vällingbys finaste hästar, jag förstör för mig, för gruppen och för Jissa när hon inte får röra på sig som hon ska. När jag äntligen har hittat tillbaka till ridningen så vill inte kroppen längre, fan!


Hur gick det på lektionen då? Både ris och ros som vanligt. Tyckte att Jissa kändes ganska loj i början, hade svårt att få igång henne och hon höll på att rycka med huvudet ovanligt mycket. Efter lite skrittarbete på volter och fyrkantspår så joggade jag igång i trav, försökte fokusera på att tempoväxla mycket, speciellt skritt-trav-skritt för att få henne lite alert på skänkeln. Efter en liten skrittpaus så jobbade vi i både skritt och trav och red skänkelvikningar. Hade lite svårt med att komma framåt, men efter ett tag så tyckte jag att jag fick till några snygga i båda gångarterna. Galoppen tyckte jag gick bra, bortsett från att yrseln började komma då. Men det jag galopperade så kändes det jättebra, hon galopperade men en jäkla fart och jag kunde verkligen bara sitta där och tänka på hennes form och hur jag satt. I slutet så travade jag bara av henne en snabbis, sedan var jag tvungen att hoppa av och vila. Nästa vecka blir det ingen ridning, kanske lika bra...


Av Elin - 24 februari 2015 15:50


Hej på er vänner. Denna dag blev inte riktigt som jag hade planerat, men det gjorde inte mig någonting då jag har haft det väldigt mysigt ändå. Tror att denna dag har ändrats tre gånger under tidens gång. Från allra första början så hade jag planerat att åka tidigare till stallet och hänga där med massa barn och sedan rida på kvällen, men förra veckan så fick betyg på senaste tentan och det hela slutade med ett mental breakdown på bussen påväg till ett möte och ändring i schemat. Plugg blev det istället inplanerat idag, Vånkan och jag skulle vara här hemma och försöka klura ut vad SU vill ha från oss för att vi ska bli godkända, men vi båda var så sjukt trötta imorse så då körde vi plugg i några timmar via skype. Alltså hur bra är inte det? Så skönt att kunna snacka och plugga på nästan som vanligt fast vi ändå är hemma på varsitt håll, dagens teknik är fantastisk ibland! Dock så lovade jag mig själv att vi inte ska bli så här lata som vi varit idag när vi väl skriver C-uppsatsen sen, sista rycket då liksom!


Efter några timmars plugg så tog jag mig ned till Spånga station för en spontanfika med Bella, var flera månader sedan vi sågs och det har hänt så otroligt mycket i våra liv sedan dess, eller iallafall i hennes. Hon har blivit mamma och jag har ungefär 987654 saker mer att göra än sist, som vanligt så blev det en fika på Spånga konditori och massa prat om bebisar och livet, så härligt att ses igen! Håller verkligen tummarna för att det inte dröjer så många veckor till innan de kan flytta tillbaka till Spånga igen! Nu vänner så ska jag göra annat, kram på er!


Av Elin - 24 februari 2015 11:00


Idag är det en vecka kvar exakt till den första Carolakonserten jag ska på detta år. Just nu så pumpas det massa Häggishits på högsta volym varje dag och jag är så galet taggad! Ni som varit lite oroliga att jag har glömt bort Carola med tanke på allt Sarah och Helensnack så kan jag lugna er. Gammal kärlek rostar aldrig säger man ju. Carola är och förblir den största av de alla. Hon är en självklarhet i mitt liv. Punkt. En vecka kvar, spricker snart av förväntan att få dansa loss till Gatorna tillhör oss och massa gamla goingar!


Bild från Jubileumskonserten 2013.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards