lyckopillerelin

Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Elin - 27 februari 2015 21:09


God kväll på er kära ni. Nu har jag nästan precis kastat mig i hotellsängen och planerar att ta det lugnt resten av denna fredag. Brukar alltid ha trevligt på FU-mötena så man vet dock aldrig hur kvällen slutar, men nu är jag inte hemma i Stockholm och jag är så grymt taggad inför denna helg så då ska jag försöka släppa alla måsten och bara ha kul. Flygresan hit ned gick bra, massa skratt och möten med roliga människor blev det. Jag vet inte varför men jag är verkligen sjukt taggad inför denna helg. Det ska bli så otroligt kul att få träffa alla i FU-kommittén igen, att få arbeta vidare med det vi gjort än så länge och träffa massa andra  engagerade ridsportsmänniskor. Att få påverka. Jag längtar också efter imorgon kväll när det är dags för oss att titta på dressyren på Scandinavium och förhoppningsvis frossa i massa hästprylar på mässan. Jag älskar verkligen denna sport och jag älskar verkligen föreningslivet. Jag vet att jag har sagt det tusen gånger, men jag får rysningar när jag tänker på vad mycket fint som kommer ut av hästar och ridning. Vad många nya människor man får chansen att träffa. Att man får påverka. Att vi genom tre olika stora hästevenemang inom Sverige, Göteborgs horse show, Sweden international horse show och Falsterbo horse show kan möta varandra och bara få frossa massa häst tillsammans på olika nivåer. Så fruktansvärt coolt! Nä vänner, nu ska jag fortsätta slötitta på Let´s dance, kramkram!


min sköna säng i två nätter.

Av Elin - 27 februari 2015 15:50


Hej på er vänner. Idag är det fredag och jag laddar inför en riktig ridsportshelg. Var så himla otaggad för några dagar sedan, men nu börjar jag känna mig sjukt pepp. Åker till Göteborg om några timmar för möte med FU-kommittén, vi ska prata handlingplan, träffa massa andra ridsportsmänniskor från förbundet och imorgon har vi även biljetter till kvällsshowen på Göteborgs horse show, gaaaaah så jag längtar! Med tanke på hur insnöad jag är på ridning och hästar just nu så kunde inte denna helg komma mer perfekt! Idag har jag tagit det lugnt. Har packat lite och kollat på dressyren från horse show nu under eftermiddagen, annars så har jag inte gjort så mycket mer. Känns skönt för en gång skull. Om en halvtimme ungefär så åker jag mot arlanda för att möta upp en från kommittén som jag ska flyga ned med. Får jag gissa så kommer vi fram till hotellet någon gång efter 20 ikväll, men jag återkommer när jag har landat på hotellsängen. Ha en fortsatt toppendag!


Man kan ju inte missa dressyren bara för att man måste äta ;)

Av Elin - 27 februari 2015 11:45


När jag känner mig som mest låg så brukar jag gå in på pinterest och drömma mig bort. Framför allt vad gäller ridsporten. Ni som följer mig har säkert sett att nästan hela min pinterest är full med hästar och citat om ridsporten just nu. Bortsett från att jag verkligen har världens bästa ridlärare som aldrig ger upp och som på något konstigt vänster påverkar mig så otroligt mycket på ett sådant positivt sätt, så är då pinterest min räddare när jag behöver motivation och insperation.


Jag menar, känslan av att kliva in i ett stall och man möts av häst och hödoft.


Eller peppen inför ett ridpass.

 



Eller de gånger man behöver en påminelse om varför man håller på med denna sport.


Kärleken till hästen


En sport för alla, kan hon kan jag!


Men den jag fastnade mest för var denna sista bild. Byt ut girl mot child så är denna klockren.


Vill ni se alla mina bilder från denna anslagatavla så tryck här.





 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards