lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Elin - 4 mars 2015 16:40


Är så galet trött just nu så jag knappt orkar skriva här känner jag. Min röst börjar sakta men säkert komma tillbaka efter konserten igår, tur det så jag kan skrika och sjunga ännu mer ikväll hihi. Annars så har jag varit i skolan i några timmar för en tråkig föreläsning och det är väl ungefär det som har hänt idag haha. Nu ska jag se om jag kan göra något för att skynda på maten och sedan är det nog dags att börja sminka sig och byta om inför ikväll. Är så galet taggad trots att jag har ont i kroppen och är sjukt trött. Men allt detta är så värt det!


Av Elin - 4 mars 2015 10:00


Alltså, jesus amalia vilken kväll jag hade igår. Det är nästan så jag fortfarande lever kvar med denna eufori och Carolaendorfiner som jag hade igår efter konserten. Efter att ha gått på en hel del konserter med Carola under alla dessa år så måste jag säga att denna konsert var den bästa jag varit på än så länge! Helskotta vilket drag det var, från början till slut. Inte nog med att det bara var härligt att se Carola live igen så är hon verkligen SÅ MYCKET BÄTTRE nu! En himla maffig entré gjorde hon med Orups tolkning av främling och öste sedan på i ca två timmar. Jag grät, skrattade, dansade, sjöng, skrek och klappade händerna konserten rakt igenom. Snacka känslomässig berg och dalbana jag var i! Carola är verkligen så sjukt proffsig och man vet aldrig vad som kommer hända på hennes konserter, igår sprang hon runt i hela cirkus och sjöng med publiken tillexempel, älskar att hon blir så wild and crazy haha! Att Carola är Sveriges egna superstar är ingen tvekan om längre, det är allt eller inget som gäller varje gång!

 

slutet så sjöng hon "Så länge jag lever" och helt plötsligt så börjar det regna guldkonfetti på oss som typ aldrig ville ta slut. Alltså, att titta upp mot taket och se all konfetti trilla ned på en samtidigt som Carola sjöng min absoluta favoritlåt gjorde att jag nästan höll på att bryta ihop. Ett tag så kunde jag inte andas för jag grät så mycket. Det var verkligen ett magiskt ögonblick som jag alltid kommer att bära med mig. Tyvärr så har jag ingen bild alls att bjuda på från konserten då jag var så dum och glömde minneskortet hemma till kameran, men det gjorde ändå att jag kunde njuta helt fullt ut så det gjorde inte så mycket. Tar med den ikväll istället. Världens världens finaste Carola, jag vet att det låter klyschigt men fan vad hon betyder mycket för mig! Helt fantastiskt egentligen att en person fortfarande har en sådan stor plats i ens liv sedan 2000 då jag, vad jag kan minnas var första gången hon sjöng in i mitt hjärta. Ikväll är det på´t igen som sagt och jag är så pepp!


Bild från melodifestivalen 2013.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards