lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Elin - 15 mars 2015 11:15


Ja herregud vilken final vi hade igår i årets Melodifestival. Jag har nästan suttit fastklistrad framför TVn varje lördag sedan deltävling ett och nu så är allt slut. Tiden går verkligen för fort. Jag har också haft mina två favoriter ända från dag ett när de gick ut med vilka som skulle delta i årets mello. Den ena var Annika Herlitz, men tyvärr så kom hon inte vidare i sista deltävlingen och den andra var Måns Zelmerlöw. Såklart. Så då vet ni ju redan vem jag tokröstade på under finalen och kan gissa er till hur glad jag blev över att Måns aka Mums mums Semlalöw vann! Helt sinnessjukt vad glad jag är för hans skull! Nu gäller det att ladda om inför Eurovision i Maj, är redan taggad och håller som in i tusan på världens bästa Måns!


Det var iallafall en helt fantastisk kväll på Friends arena igår! Elin och jag hade mycket bättre platser detta år än förra året. Nu satt vi exakt mittemot scenen och på läktare ett, dvs strax ovanför parkett. Jag upplevde då att ljudet också var mycket bättre där, till och med så jag hade önskat att det var ännu lite mer bas och volym på musiken haha. Tycker att det var otroligt bra låtar med detta år, för mig ska en mellolåt vara trallvänlig och det tycker jag att alla förutom Jon Henriks låt vara, lite svårt att nynna med i jojk liksom. Men med Eric Saades shownummer, Jessica Anderssons otroligt vackra guldnummer och Samir och Victors härliga låt för att bara nämna några så tycker jag att det var en hög kvalité! Kul att få uppleva Conchita Wurst live igen, Filippa Bark var sjukt rolig som vanligt, Robin och Sannas otroliga proffisionalitet som programledare, Måns som går och vinner allt och naturligtvis hela stämningen i publiken. Helt magiskt alltså! Nästa år så vill jag verkligen sitta på parkett och gå all in med melloprylar och skyltar!


Helt sjukt vad jag älskar melodifestivalen! Att det är fart och fläkt från start till mål och att det ständigt är guld, glitter och glamor! Det är verkligen hela Sveriges musikfest och det är så underbart att vi har ett sådant program där så många engagerar sig. Tänk vad musik förenar oss människor, helt fantastiskt! Nu blir det tre kassa mobilbilder från kvällen.Tyvärr har jag ingen på Måns då min mobil blev lite överbelastad i slutet och började strejka.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards