lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 april 2015

Av Elin - 5 april 2015 13:46


Hej på er vänner. Var tvungen att kolla i almanackan när jag skrev rubriken, hade verkligen ingen koll på vilken veckodag det är idag, illa! Åh vad trött jag är på att sova dåligt om nätterna. Vaknade vid 4 inatt och låg och snurrade runt i sängen i flera timmar innan jag tillslut somnade om. Fina drömmar drömde jag iallafall när jag väl sov, så fina så jag blev sjukt besviken när mamma väckte mig. Drömde om hästar och lycka. Såklart hihi. Mamma och jag åkte iallafall iväg strax innan lunch till Täby centrum, har inte varit där på flera år och mamma hade lust att åka till något annat köpcentrum än Vällingby eller liknande. Jag har ju av någon konstig anledning ingen som helst lust att åka till köpcentrum och shoppa vanliga vardagskläder längre, utan ska jag spendera pengar så vill jag bara göra det på hästprylar och konsertbiljetter just nu. Men jag gav det en chans till idag och följde med mamma, men redan efter första affären så ville jag hem. Eller åka förbi någon hästaffär men som såklart har stängt idag. Fick iallafall med mig en Ben and Jerry´s hem, man får vara glad för det lilla hehehe. Nu har vi precis kommit hem, har plockat lite i mitt rum och planerar att sätta på sista säsongen av Svensson Svensson, älskar verkligen den serien, nostalgi! Nä vänner, nu ska jag dricka lite påskmust och sedan slappa resten av dagen. Kram på er!


Under tiden mamma provade kläder så var jag inne på hästnet och drömde mig bort hehe.

Av Elin - 5 april 2015 01:15


Ibland är det fint att se tillbaka. Att lyssna på musiken som spelades om igen på radion när man var yngre. Att titta på gamla bilder. Att helt enkelt minnas tillbaka på den fina tid man redan har haft. Sin barndom. Att minnas alla fina stunder när alla barn i området lekte tillsammans, när det största problemet var att man blev hämtad för tidigt på fritids, när man grillade korv vid sjön mitt i vintern med farmor och farfar eller badade i deras pool och plockade krusbär på deras tomt på somrarna, alla middagar med barndomsvännerna, alla utflykter man gjort med familjen, ja ni fattar vad jag menar. Jag är så tacksam över den fina barndom jag har haft och ibland så krävs det så lite för att man ska minnas tillbaka. En doft, en låt eller en händelse som gör att man minns exakt hur man kände då. När jag minns tillbaka på min barndom så kan jag inte bli något annat än lycklig. Jag har haft en otrolig tur.


Just nu så orkar jag inte riktigt vara i verkligheten och i nuet. Det känns lite för mycket. Massa känslor som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Så jag ska nog stänga ned datorn nu och lyssna på mina gamla Spice girls eller Backstreet boys favoriter, krama om min gamla mjukishund och somna till alla fina barndomsminnen.

God natt.





 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards