lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Elin - 6 april 2015 20:37


God kväll på er vänner. Har precis landat isoffan efter en hel dag på vift. Med tanke på att jag gick och la mig sent igår kväll och gick upp tidigt idag så är jag grymt trött nu känner jag. Ska äta upp min Ben and Jerry´s, titta lite på TV och sedan väntar sängen tror jag minsann. Egentligen så borde det vara helt omänskligt att få ned mer i min mage efter kvällens påskfirande, men suget är för stort för att ignorera hehe. Dagen började iallafall med plugg. Åkte till Vånkan så jag var där vid 10, sedan satt vi och pluggade nästan hela tiden fram till klockan 15. Eftersom vi lovade vårhandledare att mejla in lite justeringar på vår C-uppsats under morgondagen eller onsdag så var det bara att glatt sitta och skriva idag, trots annandag påsk och röd dag. Bortsett från lite kaos i slutet då vi båda bara ville ge upp så gick det ändå rätt så bra. Det är alltid så att vi känner att vi inte gjort tillräckligt, men i slutet av dagen så inser vi ändå att vi fått ganska mycket gjort.

Böcker, papper och datorer överallt, men så ska det var när man skriver C-uppsats hehe.


Strax efter 15:30 så mötte jag upp mamma vid Spånga station och så åkte vi sedan vidare till Vaxholm för lite påskfirande hos mormor och morfar. Vi åt gott, drack gott och pratade en hel del. Jag letade påskägg och ja mormor, det var kul-fast jag vet faktiskt vart fågel fisk eller mitt emellan är hihi. Mamma och jag var iallafall där i några timmar och sedan tackade vi för oss. En av de roligaste sakerna att komma hem till mormor och morfar varje högtid är allt pynt, alltid är det något nytt som man upptäcker trots att pyntet är gammalt. Men det är som att kliva in på ett museum varje år. Dels för att man får så himla mycket inspiration hur man själv ska pynta när man flyttat hemifrån och dels för att det finns så himla mycket att titta på hihi. En trevlig kväll var det iallafall och på vägen hem så hade jag och mamma disco i bilen och sjöng med till massa bra låtar, härligt avslut på årets påsk!

Påskdukat


Lite påskmat


Sjukt söt blomkruka!


Vi var tvungna att stanna till på pålsundsbron för att fota solnedgången, älskar skärgården! <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards