lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 april 2015

Av Elin - 10 april 2015 15:42


Freeeeedaaaaag, äntligen! Fint väder är det också! I morse när klockan ringde så mådde jag illa och rummet snurrade som in i helskotta. Låg kvar ett tag i sängen för att det värsta skulle få lägga sig, men helt bra är det fortfarande inte. Sjukt jobbigt och frustrerande att denna yrsel inte vill ge med sig. Men iallafall, det var bara att gå upp och dricka en kopp te, sedan kom Vånkan hit för veckans sista pluggdag. Vi har dock inte varit så jätteproduktiva idag, båda har varit sega och inte haft någon lust alls till att plugga, men vi fick iallafall gjort det vi skulle ha fått gjort och det är ju alltid något :). Vid 13:20 så gick vi ned till Spånga station tillsammans och skildes åt där, jag åkte vidare för ytterligare en arbetsintervju.


Denna gång så var jag säker på redan efter 15 minuter att jag inte ville ha jobbet. Helvete vilken kass intervju det var! De hade i princip redan besämt sig för att de inte tyckte om nyexaminerade förskollärare, satt och snacka om allt som nyexade kan göra fel och vad som egentligen gäller ute i verksamheten. Nästan allt jag sa vände de mot mig och när vi började prata om min funktionsnedsättning så blev de jättenervösa för om jag skulle kunna klara av att jobba med små barn eller över huvud taget hur det skulle gå till att jobba tillsammans med sina kollegor. Jag säker tack till min VFU-plats ännu en gång som tog emot mig med öppna armar trots min funktionsnedsättning! Alltså, jag känner mig så värdelös, så okompetent, som att jag valt fel yrke och att jag aldrig kommer klara av uppdraget som förskollärare. Herregud, jag är bara 23 år, vad hade det förväntat sig? Att jag ändå trots mina unga år skulle dyka upp där med 30 års erfarenhet!? Är så arg och besviken! Nu taggar jag istället till nästa intervju som är om lite mer än en vecka och så glömmer jag bort denna mardrömsintervjun. Vilken tur att jag ska på konsert ikväll så jag får något annat att tänka på!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards