lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Elin - 15 april 2015 11:55


Jag vet att jag fortfarande är ung, men jag längtar på något vis tillbaka till när jag var ännu yngre. När jag gick i gymnasiet och när jag hängde i stallet mer än vad jag var hemma. Jag skäms egentligen över hur negativ och bitter jag var, men jag längtar tillbaka till känslan av att folk trodde på mig. Men de som trodde på mig då tror jag att jag har skrämt bort. De pallade inte med mig då och nu har de flesta skapat sig ett annat liv. Jag hittade en gammal kommentar på facebook där en av mina gamla ridlärare skrev att jag borde skaffa mig en välutbildad fin dressyrhäst och kvala in till landslaget.


Nu tror jag på mig själv. Nu vill jag. Jag vill satsa. Jag vill utvecklas. Jag vill visa vad jag kan. Samtidigt som jag kanske egentligen inte vågar, så finns det nästan bara en sak som är i mina tankar just nu. Ridning. Oavsett hur läskigt jag tycker att det är att tävla, så vill jag. Jissa har gett mig så otroligt mycket självförtroende den senaste tiden. Men det känns som att det är för sent. När jag väl fick chansen och hade ett helt gäng som trodde på mig för fem år sedan, så vågade jag inte visa att jag ville satsa. Jag ångrar mig. 


Vad vill jag säga med detta? Att jag har satt upp ett mål inför hösten. Att oavsett hur läskigt jag tycker att det är, så ska jag anmäla mig till minst en klubbtävling nästa termin. Troligtvis så kommer jag hitta en ny stjärna efter Jissa och förhoppningsvis så behåller jag detta självförtroende till hösten. Drömmen skulle vara att skaffa egen häst och hitta någon som tror på mig igen för att kunna satsa, men den drömmen får nog vänta lite. Just nu ska jag njuta av den tiden Jissa och jag har kvar med varandra, suga åt mig alla positiva ord och försöka behålla denna känsla i kroppen till nästa termin.


Jissa och jag för fem år sedan. Jag har lärt mig så mycket om mig och min ridning sedan dess.

Av Elin - 15 april 2015 08:03


Kommer ni ihåg när jag skrev härom dagen att jag tror att jag är lite stressad. Bara det att jag inte känner mig stessad mer än i mina drömmar? Glöm det. Just nu är jag så stressad så jag vill dö. Har knappt sovit inatt och trots alla tips och tricks jag använde mig av från min gamla psykolog så hjälpte inte något. Jag låg med magknip och försökte att sova i flera timmar och när jag väl somnade så drömde jag massa skitdrömmar som gjorde att jag vaknade upp lika stressad idag. Känner att jag börjar bli så där överkänslig för allt och går ständigt runt med dåligt samvete.


SKIT!


Ska inte tråka ut er mer i onödan, ville bara få ur mig allt nu på morognen så kanske jag kan prestera lite bättre under dagen. Hoppas att ni har haft en bättre natt än vad jag har haft. Nu ska jag dricka upp mitt te, klä på mig och sedan styra kosan mot Vånkan. Kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards