lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 april 2015

Av Elin - 18 april 2015 15:08


God eftermiddag på er fina ni. Just hemkommen efter några timmar i Vällingby. Kom på nu att jag faktiskt hade kunnat åka till stallet och pussa på Jissa istället för att bara sitta här hemma resten av dagen, men nu orkar jag inte ta mig någonstans så jag får pussa extra mycket på henne på tisdag istället. Jag känner verkligen att jag har fikat extremt mycket denna vecka och har lyckats pricka in en dejt var med två av mina vänner som jag inte träffar lika ofta, effektivt haha! Idag var det en av de två dejterna, denna gången med Mimmi. Det var sjukt länge sedan som vi sågs och vi har försökt att få till något i flera flera veckor, men nu så lyckades vi hitta några timmar där vi båda kunde iallafall. Det blev en fika på Waynes och så massa prat om jobb, lägenheter och hästar. Typ det vanliga som vi brukar prata om haha. Det var väldigt mysigt att ses igen och jag hoppas att det inte dröjer ett halvår innan nästa gång. Nu ska jag sätta mig och läsa Ridsport som jag har sparat på under veckan, kram kram!

En chai latte och en blåbärs smoothie-mums!

Av Elin - 18 april 2015 11:03


Hej på er fina ni. Tog en lång sovmorgon idag, inte riktigt så lång så jag vaknade nu men sov längre än vad gjort under veckan. Idag planerar jag att åka till Vällingby för en kaffe med Mimmi och sedan åka ned till Spånga för att hämta ut ett paket som jag väntat på. Så skönt att få vila huvudet från plugg och stress känner jag. Det är när man har saker att göra hela dagarna från måndag-fredag som man uppskattar helgerna mer haha. Jag startade iallafall helgen igår kväll hemma hos Lisa där vi åt pizza, tittade på musikal och pratade om allt mellan himmel och jord. Denna vecka har jag verkligen haft kvalitetstid med ett helt gäng av mina fina vänner som jag har i mitt liv Jag vet att jag har sagt detta förr men jag älskar verkligen mina kloka, flummiga, knäppa, kärleksfulla vänner. Är så tacksam över att jag har så många fina vänner. Man kan ju undra ibland vad jag har gjort för att få ha just dem i mitt liv <3. Men iallafall, det var en jättemysig kväll hemma hos Lisa. Musikalen vi tittade på denna gång var Rent, alltid lika bra och ännu bättre blev den med en katt spinnandes vid fötterna i soffan, en fin vän och en kopp te. En bättre fredagkväll får man nog vänta länge på hihi. Tror jag kom hem strax innan 00:30 och sedan var det bums i säng! Var så trött så jag nästan höll på att glömma bort att borsta tänderna haha. Nu ska jag nog göra en kopp te och ta det lite lugnt innan jag måste promenera till bussen. Återkommer!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards