lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Elin - 4 maj 2015 21:50


Ja, ungefär det har vi fått höra under denna termin av Gabriel Fors. Samtidigt som han står och hoppar på scenen och hjälper oss alla med att sjunga i rätt tonart, komma in i rätt del av låten, frasera rätt och allt sådant. Ibland är det riktigt svårt att göra flera saker samtidigt, som att sjunga rätt text, dansa rätt och klappa händer. Men med träning så går allt och jag tycker att det börjar låta bättre och bättre, är lite orolig hur vi ska klara oss utan texter sen nästa vecka, men det löser sig nog hihi. Idag körde vi igenom alla låtar från start till mål och finslipade några lite mer och lite mindre. Nu när det bara är två gånger kvar så känner jag att jag börjar bli säkrare och vågar ta ut svängarna lite mera. Helt sjukt vad tiden går fort och att terminen snart är slut! Taggar redan till nästa termin hihihi! Idag höll jag på att börja gråta flera gånger för att det var så mäktigt när alla sjöng. Kan ni komma på konserten så gör det, ni kommer inte ångra er, måndag den 11 maj klockan 19:30 i filadelfiakyrkan, boka biljetter på hemsidan!

Av Elin - 4 maj 2015 17:54


Åhhh, skrev precis ett inlägg men skiten försvann! Timmarna flyger bara iväg idag, fattar inte varför denna dag helt plötsligt gick så fort! Det känns inte allt för länge sedan som jag vaknade av att klockan ringde i morse liksom. Tog mig iallafall upp fast ajg var trött som ett as och sedan så åkte ajg mot Vånkan för en dag med plugg. Vi har suttit och skrivit till 16 idag ungefär och varit sjukt effektiva. Tror att jag idag började ana lite lite ljus i tunneln för första gången, härligt! Kom hem för lite över en timme sedan och har tryckt i mig lite tacos från gårdagens middag. Har försökt att få tag i folk nu ett tag och äntligen så börjar saker och ting att falla på plats igen. Nu måste jag byta om och sedan åka in till stan för lite körsång, en vecka till konserten! Nä vänner, har egentligen inte så mycket mer att säga just nu. Återkommer när jag kommer hem ikväll, kram på er!


Här ska det vara en bild, men hinner inte ladda över någon! Sorry!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards