lyckopillerelin

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Elin - 5 maj 2015 21:42


God kväll på er kära vänner. Herregud vad trött jag är! När jag hoppade av hästen ikväll efter dagens ridlektion så skakade jag i hela kroppen av någon konstig anledning. Vet inte om det berodde på att jag var trött, hade överansträngt kroppen på något sätt eller något annat, men hade svårt att stå på benen. Idag när vi kom in i ridhuset så var det mycket förvirring kan jag säga. Förra veckan bestämde vi att vi skulle hoppa om två två veckor, men av någon anledning så hade Åsa planerat att vi skulle hoppa idag och dessutom ute på terrängbanan. Höll på att dö där i början, är inte tillräckligt trygg för att hoppa ute än känner jag.


Men det hela slutade med att vi hoppade nåra hinder inne i ridhuset istället. Vi joggade igång självständigt och jag försökte fokusera på mycket tempoväxlingar och böjda spår. Men tyckte att Jissa kändes lite stel och jag tror att jag kände mig lite ofokuserad och fick inte riktigt igång henne på ett bra och kontrollerat sätt. Allt kändes lite förhastat liksom. Efter en liten skrittpaus så hopapde vi några språng var och Jissa hoppade på bra och jag satt kvar. Men jag tyckte att allt gick ganska så vingligt, takt och tempo var inte det bästa för min del denna veckan och jag var lite ofokuserad eller något. Så nej, jag har nog ridigt bättre på en hopplektion än ikväll, men det var ändå kul att få skutta lite hinder! Nästa vecka blir det en liten paus för min del då jag inte vill hoppa ute som sagt.


Jag hittade ingen hopp bild på mig och Jissa, så det blev en på mig och Milda istället :)

Av Elin - 5 maj 2015 17:15


Hej på er vänner. Både idag och igår så har tiden bara flugit iväg och jag sitter och skriver i all hast i sängen med datorn i knät. Har varit sjukt sugen på choklad hela dagen idag så passar på att rycka i mig lite godis också, två flugor i en smäll hehehe. Idag ville jag verkligen inte gå upp ur sängen, men av någon anledning så kom jag upp ändå och var hos Vånkan vid 9 som vanligt. Just nu så håller vi på att jobba med allt material vi har fått in och ska alldeles strax börja med vår analys. Idag har vi nästan varit lika effektiva som igår, men det har känts lite motigt idag då vi bara vill börja med analysen så fort som möjligt haha. Vi har också skrattat sjukt mycket, som vanligt. Har jag inte träningsvärk i magen imorgon så blir jag ärligt talat förvånad! Nä vänner, nu måste jag sluta äta godis och börja byta om. Ikväll blir det stallkväll och ridlektion, kram på er!

Bjuder på en sjukligt ful bild från USA, kolla ovanför mitt huvud istället ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards