lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Elin - 6 maj 2015 20:40


God kväll på er fina ni. Med tanke på vilken självförtroendedipp jag har haft idag så avslutade jag dagen med en timme i stallet. Den bästa medicinen helt klart! Även om man kanske inte går därifrån och tror att man är bäst, så går man garanterat därifrån glad och med lite mera kärlek i kroppen. Så undertiden som mamma var och handlade så hängde jag i stallet. Jag hade faktiskt en vettig anledning att åka förbi där, var skyldig klubben 200 kronor framför allt men egentligen så behöver man väl ingen riktig anledning att vara där. Stannade kvar och tittade på min gamla ponnygrupp som skulle hoppa terräng. Alltså, det räcker ju med att jag blir nervös när jag ser barnen hoppa inne, men ute(!?) helt crazy alltså! Tror att jag var mer nervös än vad barnen var hehe. Det gick ändå väldigt lugnt och fint för det mesta, men några gånger så var jag tvungen att blunda och hålla andan haha. Var iallafall hur mysigt som helst att sitta ute och inte frysa samtidigt som man kollar på ridlektion. Nu börjar det bli sommar på riktigt! Nä vänne, nu ska jag fortsätta titta på hockeyn!

Av Elin - 6 maj 2015 16:10


Som rubriken lyder så börjar det redan nu bli dags att hålla både öron och ögon öppna för kommande julkonserter. Jag vet hur ni tänker nu "Sommaren har ju inte ens kommit, chilla lite va!" men nej, jag tänker inte chilla. Vill man gå på julkonserter där sina idoler är med och vill man ha bra platser så gäller det att boka in det redan nu! Sagt och gjort, igår bokade jag in årets första julkonsert! Den 30 November så spelar Helen Sjöholm och Anders Widmark på Cirkus, jag tar med mig pappa och så har vi platser på andra raden parkett, längtar!


Av Elin - 6 maj 2015 12:39


Hej på er vänner. Hade tänkt att titta in här tidigare, men glömde helt bort det och började göra annat istället. Idag stod klockan på 6, var galet trött men lyckades ta mig upp och komma iväg i en hyfsad tid ändå. Dagen började med ett besök på OT-center, eller Aktiv som jag tror att de heter nu istället. Kommer bli krångligt att börja vänja om sig när man har vuxit upp med OT-center haha. Jag skulle iallafall dit för att hämta upp min nya armprotes och även finjustera min nya benprotes. Men det gick väl inte riktigt som jag ville. Tror jag har kämpat i 5,6 år nu med att få en armprotes så som jag vill ha den men idag kom jag ändå hem med en annan variant. Benet har gjort ont så det fick han fixa, är fortfarande inte helt nöjd med jag ger det en chans till. Är extra öm i foten idag, men jag hoppas att jag klarar av att gå in den nya benprotesen snart trots att den ömmar och ger mig obehag. Blir så irriterad och besviken varje gång jag går därifrån nu för tiden. Att det ska vara så himla svårt att få till det som jag vill med armen, jag har heller inte tålamod eller tid att ha ont i foten hela tiden för jag behöver gå in en ny protes som gör sjukt ont som jag inte kan få som jag vill heller. Jag vet att det är småpotatis jämfört med att min kropp kan ta stryk av att jag går i en för dålig benprotes eller armprotes, men det är verkligen inte kul att avsetta massa tid åt detta när allt bara krånglar eller när man inte blir lyssnad på. Idag är en dag då jag önskar att jag är som alla andra. En dag då jag bara vill slänga alla proteser. Men jag tror att man nog behöver en sån dag ibland. Kom iallafall hem strax efter 10 och så får vi se om det blir något plugg idag, Vånkan mådde dåligt så jag tror att det blir en ledig dag istället. Nu ska jag fortsätta kolla på inför eurovisionsong contest, ciao!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards