lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Elin - 12 maj 2015 21:06


God kväll på er vänner. Tittar in här lite snabbt innan jag riktar blicken mot TVn då Sarah Dawn Finer syns i rutan. Ikväll ställde jag in ridlektionen då de skulle hoppa terräng och jag inte var så sugen på det, istället spenderade jag timmarna på John chris coffee tillsammans med ett helt gäng drabbademedlemmar från Ung cancer Stockholm. Det var ett himla bra tag sedan som jag kunde medverka på en medlemsträff så det var verkligen dags nu kände jag, passade ju perfekt att jag avbokade ridningen ikväll då liksom :). Vi var ett trevligt gäng på typ 10 pers som satt och fikade, pratade, skrattade och kräktes ut lite ilska mot olika saker. En riktigt trevlig kväll, höll på att strunta i att åka in men pappa övertalade mig att åka trots att jag var trött vilket jag är så glad över nu i efterhand. Ung cancer är verkligen bäst och det går inte att gå därifrån utan att vara glad! Nä vänner, Sarah Dawn Finer på TV sa jag så nu måste jag springa!

Av Elin - 12 maj 2015 16:18


Hej på er vänner. Känner att jag inte riktigt har koll på dagarna, allt går så himla fort just nu och det känns som att det är juni om bara några dagar. Efter lite fundering så kom jag på att det ändå bara är tisdag idag. Men det innebär inte att veckan bara har börjat, det känns som att veckan snart är slut haha. Somnade iallafall fort och sov så gott efter går kvällen i kyrkan. Vaknade av klockan som ringde vid 7 och det var bara att masa sig upp och åka in till SU för den sista handledningen innan det är dags för att lämna in det första utkastet nästa vecka. Jag och Vånkan gick väl därifrån med lite blandade känslor, tror att vi båda var lite besvikna på oss själva men samtidigt så kunde det ha gått mycket sämre. Helt hopplöst är det inte att bli klara till den femte juni. Efter handledningen så åkte vi raka vägen hem till mig för att fortsätta att skriva. Nu kännd det iallafall som att vi börjar få till det och det som är kvar kan gå hyfsat så fort om vi lägger på ett kål. I värsta fall får vi sitta i helgen och skriva. Nu har vi precis lagt av för idag och jag sitter och väntar på att tiden ska gå så ska jag senare åka in till stan för medlemsträff med Ung cancer. Nu ska jag fortsätta att lyssna på Sarah Dawn Finer, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards