lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 maj 2015

Av Elin - 16 maj 2015 16:16


Hej på er fina ni. Jag hade ju planerat att inte ställa klockan, sova ut och bara ta det lugnt under dagen. Men igår blev det lite ändrade planer då jag kom på med mammas hjälp att jag faktiskt kunde passa på att jobba idag. Sagt och gjort, idag har jag varit inne i stan nästan hela dagen och varit med G. Vi har ritat, ätit Mac donalds lunch, nyss var vi iväg och pantade burkar. Nu sitter jag och läser lite och om en timme ska jag vidare in till plattan för att möta upp Elin och käka lite middag innan Livet är en schlager. Nä vänner, ville bara titta in här då jag nog kommer hem vid midnatt. Imorgon är det fika med Bella, lägenhetsvisning och städning som står på agendan. Kram på er!

Av Elin - 16 maj 2015 09:00


Hej på er vänner. Eftersom mina planer för igår kväll sprack så passade jag på att göra en riktig spontanare, nämligen att boka en biljett till Livet är en schlager. Jag förstod att jag inte skulle få någon med mig då jag typ tvingat alla mina vänner redan som vill gå en eller två gånger att gå med mig, så jag tog faktiskt beslutet att åka in till Cirkus själv denna gång. Vilket var ganska så skönt om jag ska vara ärlig. Ingen att förhålla sig till utan jag kunde komma och gå den tiden som jag själv tyckte passade bäst, men självklart så är det ju alltid treligare med sällskap. Denna gång så satt jag på första raden i en av logerna. Bortsett från att man inte såg ena kanten av scenen så var det väldigt bra platser. Mycket rörelser runt scenen på den sidan jag satt och man fick chansen att spana lite extra på hur de jobbade bakom scenen, få ögonkontakt med ensembeln och allt sådant. Nörd? Ja visst! Grät gjorde jag minst lika mycket även denna gång. Det GÅR inte att inte gråta till denna musikal! Pratade med ett gäng skåningar som var på besök över helgen som satt bakom mig och de förstod varför jag gick och såg denna fantastiska musikal för sjätte gången, skönt att inte få reaktionen att jag är galen för en gång skull haha. Åh, jag älskar verkligen att sitta så pass nära som jag gjorde igår, att få se en av sina störtsta idoler på så nära håll och att få se henne leverera fanimej lika bra varje föreställning är helt fantastiskt! Fina fina Helen! Ikväll är det dags igen. sjätte raden parkett tillsammans med Elin T. Längtar redan!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards