lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Elin - 19 maj 2015 21:16


Det går av bara farten att skriva ridlektion, men ikväll var det dags för en teorilektion istället. Jag har inte ridit sedan katastroflektionen för några fredagar sedan och det har ärligt talat varit rätt så skönt. Tappade helt musten efter den lektionen och behöver nog ltie paus från hästryggen. Men efter kvällens teori så är jag faktiskt ganska så taggad till nästa vecka. Idag fick vi kolla när Åsa red Ester, en av våra bebishästar som är 5,6 år gammal. Det var ett himla bra tag sedan som jag såg Åsa rida så bara det var kul. Hon red lite markarbete med bommar på marken i både trav och galopp och så pratade vi lite tempo och takt. Nästa vecka ska vi göra likadana övningar själva fast till häst, ska bli spännade! Innan jag åkte hem så passade jag självklart på att pussa lite på Jissa också, är så himla kär i denna häst!


Snodde henne också litegrann när ryttaren som red henne innan min lektion skulle hjälpa till att mocka, snygging <3

Av Elin - 19 maj 2015 16:14


Usch vad det regnar ute just nu! i morse när jag gick upp så var det nästan strålande sol och 12 grader, vart tog det vädret vägen? Är sjukt trött idag, hade värsta natten på väldigt länge, mycket tårar och mycket ångest över allt möjligt. Men tillslut somnade jag och vaknade av klockan som ringde vid 8 ungefär. Idag hade jag och Vånkan en kort pluggdag. Vid 13 så skulle vår uppsats lämnas in för opponering så vi ägnade morgonen och förmiddagen åt att få till alla delar i texten och ungefär fem minuter innan den skulle vara inlämnad så tryckte vi på lämna in. Blev en aning stressade i slutet, men nu finns det inget vi kan göra med uppsatsen på en vecka ungefär. Snart är vi i mål, yey! Vid 13:30 så gav vi upp för dagen och så åkte jag till Spånga för att möta upp Bella för en fika i några timmar. Vi har suttit och planerat lite och snackat ikapp oss om allt möjligt bara vi två, då hon kunde vara barnfri. Jättemysigt var det! Nu är jag hemma i ungefär 30 minuter till innan jag ska dra vidare till stallet för lektion, denna vecka teori. Nä, ska passa på att läsa ett kapitel i Harry Potter innan jag kilar och gör mig klar, återkommer ikväll!

En regning dag för några somrar sedan på landet :)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards