lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av Elin - 23 maj 2015 17:05


Hej på er vänner. Tänkte att jag nog borde slänga in ett inlägg här så inte de tre senaste inläggen handlar om samma sak. Ibland måste man ju variera lite hehehe. Idag så sov jag ut, skönt att man ändå har kunnat börja ta lite helg när det är helg. De senaste helgerna har jag ju liksom haft fullt upp både lördag och söndag, men nu är det bara fullt upp mest på kvällarna, så då passade jag på att sova ikapp lite idag. Sjukt skönt var det! Vid lunch så åkte jag mot Elin för att lämna av en jacka och umgås lite hemma hos henne. Alltid lika trevligt och det som är så skönt är att vi liksom inte behöver göra något speciellt, så den mesta av tiden satt vi bara i solen, pratade och lyssnade på musik. Inget speciellt men riktigt mysigt! Var där i några timmar och åkte hem strax innan 16, nu har jag precis smällt i mig en tunnbrödsrulle och ska nog sätta mig och läsa lite Harry Potter innan jag fräschar upp mig och åker in mot Cirkus. Ha en fortsatt härlig lördag, kram på er!

Vi hittade en eurovisionfjäril på bordet hihi

Av Elin - 23 maj 2015 10:45


Igår hade jag fredagsmys på Cirkus med en av mina finaste vänner. Ni vet säkert redan vad vi såg, är ju ingen nyhet längre liksom. Det är verkligen konstigt hur känslig man är från dag till dag, i torsdags så grät jag bara litegrann under föreställningen, men igår så var jag tvungen att fokusera på andningen igen för att det inte skulle uppstå någon panikattack. Bella och jag hade enligt oss de bästa platserna, första parkett! Jag fick till och med spott på mig, om jag skulle råka bli sjuk nu så är det inte en sådan big deal då jag kan skylla på att det var någon från Livet är en schlager ensambeln som smittade mig hehehe. Nä men skämt o sido så var det grymma platser. Det kändes som att man fick ögonkontakt med de på scenen på ett helt annat sätt och ibland så kändes det verkligen som att Helen Sjöholm tittade och sjöng åt mig (man kan ju alltid hoppas). En fantastisk kväll som vanligt med många skratt och mycket tårar, man tycker ju att jag borde lära mig att ta med mig näsdukar varje gång nu när jag sett den så många gånger, men glömmer varje gång. Fast det är väl ingen idé tror jag att ta med det ändå, har slutat torka bort alla tårar med en gång då det ändå kommer nya hela tiden. Ibland kan jag inte låta bli att undra vad alla tänker när de ser mig sitta där och nästan hyperventilera, snyfta och vara helt blöt i ansiktet. Man är ju inte speciellt snygg haha. Ikväll är det dags igen och nu är det bara fyra föreställningar kvar allt som allt innan det tar slut, så tycker ni att det har blivit lite mycket Livet är en schlager här inne på bloggen så kan ni snart andas ut ;).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards