lyckopillerelin

Alla inlägg under maj 2015

Av Elin - 3 maj 2015 19:35


Herregud vilken fantastisk helg jag har haft! Lätt en av mina bästa helger i mitt liv! Har mött så mycket kärlek, så mycket lycka, så mycket sorg, så mycket hat så mycket känslor så man tror att man nästan sprängs. Men mest av allt kärlek. Helt sinnessjukt vad mycket glädje och kärlek som denna helg har bjudit på! Har förhoppningsvis mött vänner för livet eller massa påbörjade vänskaper som det kan bli något av! I fredags så var jag inte alls sugen på att åka in till stan för årets landsmöte med Ung cancer, men jag är så himla glad att jag tog mig i kragen och åkte in ändå. Det är verkligen magiskt att ca 250 pers möts tillsammans för att säga fuck cancer. Att vi alla är där för att bevisa för cancern att den inte förtjänar någon respekt. Att vi hatar denna sjukdom mer än någonting annat. Ibland tror jag verkligen att kärlek övervinner allt! Har fått så mycket kämparglöd, så mycket pepp och så mycket glädje av denna helg. Längtar redan till nästa år! Nu känns det verkligen helkonstigt. Så tomt. Jag har träffat så himla mycket fina människor och idag när vi alla samlades för en gruppbild där vi alla pekade finger och skrek fuck cancer så hela hotellet kunde höra så rös jag över hela kroppen och började nästan att gråta. Bland det mäktigaste jag har varit med om! Vi är starka tillsammans och vi är en riktig krigarfamilj! Hittade ett citat som hade blivit sagt under helgen som jag tycker stämmer överrens med det jag känner.


"Lika lite ni kan förstå hur det är att ha cancer, lika lite kan ni förstå hur mycket den här helgen betyder för oss "

 


Jag började dagen med ett skrattpass

 


Efter en liten paus så fick vi lite info...

 

 

och skrek sedan fuck cancer!

 


Efter en fika så kramades jag och min fina nyfunna vän om på tåget när jag skulle av i Spånga

 

 

Av Elin - 3 maj 2015 16:21


Hemma i Spånga igen efter denna fantastiska helg. Men mer om det i ett annat inlägg. Detta inlägg tänkte jag nämnligen bjuda på en liten bildbom från går kvällen. Det blev något sent igår, tror jag släckte lampan vid 2 på natten och klockan ringde vid 8. Var en aning trött kan jag säga. Men det var så värt det! Kvällen igår var fantastisk! Bra sällskap, bra underhållning, god mat och massor utav kärlek! Onödigt att skriva så mycket mer, nu låter jag bilderna tala för sig själva!

 

         

 

Diamond dogs bjöd på en fantastisk show!


Några dansare från Flashdance!

   


Lite svärt och eld

 

 

Dans. dans, dans!


 

Trött men glad gick jag och la mig vid 2 på natten

 

Av Elin - 2 maj 2015 16:33


Hej på er vänner. Herregud vad trött jag är! Vi har verkligen varit igång hela dagen och nu har vi 1,5 timme på oss att fixa oss inför galakvällen. Klockan ringde redan vid 7, men jag låg kvar i sängen och halvsov i en halvtimme till ungefär innan jag gick upp. Vi startade dagen med världens brakrukost, alltså jag var i himlen! Fanns verkligen allt möjligt och det kändes som att man kunde sitta där och äta i flera timmar! Men en timme hann vi bara med innan dagen var tvungen att börja på riktigt.


Dagen fortsatte med en inspirerande föreläsning av Johannes Hansen som han kallade för Fuck your fears. En av de bästa föreläsningarna jag varit på verkligen! Så mycket kärlek, så mycket kloka ord, så mycket skratt och lite dans också! Nä, behöver ni motivation att ta tag i livet så rekommenderar jag Johannes alltså!


Under nästan hela dagen så har det även varit ett utställartorg på hotellet där massa människor som kan hjälpa till har stått och gett information. En väldigt bra grej och massor av trevliga folk att prata med! Innan lunch så hade vi ett seminarium med Ung cancer där vi förhoppningsvis hjälpte dem att utveckla sin organisation och självklart passa på att prata med massa andra medlemmar, hur bra är inte det liksom!?


Efter lunchen så hade vi en liten workshop på två timmar där jag hade valt praktiskt ledarskap, inte riktigt det jag hade förväntat mig men när jag ändå skulle utvärdera dessa timmar så kände jag tillslut att jag fick lite med mig iallafall. Eller så fick jag ännu mera att jobba på med mig själv hehe. Nu sitter jag depå hotellrummet och ska snart börja göra i ordning mig inför kvällen. Vi får se hur länge jag orkar dag, känner att jag börjar må lite dåligt. Nä vänner, hinner nog inte titta in här mer under dagen. Ha en toppenkväll!



Av Elin - 1 maj 2015 21:56


Hej hej hemskt mycket hej! Tänkte att jag skulle titta in här en snabbis innan jag fortsätter att vara social med min kära rumskamrat. Vid 16 ungefär så kom jag till centralen för att checka in på hotellet och ta det lugnt innan årets landsmöte med Ung cancer sattes igång på riktigt. Jag anmälde mig ju till detta för väldigt länge sedan och har peppat inför denna helg i flera månader tillsammans med andra medlemmar på facebook. Kom upp till mitt rum och hälsade på min rumskamrat som jag inte träffat sedan tidigare, en jättetrevlig tjej och vi stortrivs med varandra! Vid 18 så gick vi ned och minglade och åt tacos med ungefär 350 medlemmar. En supertrevlig kväll och en bra start på årets landsmöte! Några timmar senare så kände vi oss färdiga i vimlet och så gick vi en promenad till Coop för att handla lite godis och en kaffe. Nu sitter vi på hotellrummet och slötittar lite på TV och snackar med varandra, hur mycigt som helst! Längtar redan till imorgon. Blir en lång dag med full aktivitet, men vad gör det om hundra år? :) Nu blir det bildbomb!


Denna har jag runt halsen hela helgen


Utsigt från vårt våningsfönster


Av Elin - 1 maj 2015 10:14


Hej på er vänner. Sitter just nu i soffan och tittar på Humorgalan som jag missade igår. Strax måste jag gå och packa lite inför helgen så jag får det gjort också. Idag stod klockan på 8 och en halvtimme senare så kramade jag Sunna Hej då. Igår då? Vi hade en väldigt lugn valborg tillsammans. Åkte ned till Spånga och åt pizza till middag då vi inte orkade laga någon mat hemma. Vi satt där och pratade om allt möjligt och hade det jättemysigt innan vi åkte vidare till Gläntan för att titta på majbrasa.


Det var verkligen år och dar sedan som jag kollade på majbrasa, minns inte ens när det var senaste gången haha. Men det kanske var på tiden att gå ned till Gläntan i år för att kolla läget. Var jättemysigt bortsett från oansvariga föräldrar som inte hade koll på sina barn och att det var sjukt kallt efter ett tag. Men när brasan väl tändes så blev det ju garanterat varmare! Vi stod och tittade ett tag och gick ett varv innan vi beslöt oss för att gå hem och dricka vin och titta på film.


Vi kom väl hem vid 21 kanske och så passade vi på att bädda våra sängar innan filmen sattes igång. Vi tittade på "Eat, pray, love" var väldigt länge sedan som jag såg den och fortfarande så är den lika bra. Efter ett glas vin och en timme senare på filmen så höll jag på att däcka, var SÅ trött! Men jag lyckades hålla mig vaken till midnatt då filmen slutade och sedan somnade jag på direkten!


Nä vänner, dags att packa och sedan måste jag nog stoppa något i magen känner jag, kram på er! Jag hoppas att jag kommer ha tid och ork att uppdatera här under helgen. Ska på Ung cancers landsmöte och troligtvis så blir det fullt upp. Men jag ska verkligen försöka att få lite tid till att titta in, kram kram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards