lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Elin - 6 juni 2015 15:56


Det har redan gått en vecka sedan den absolut sista föreställningen spelades på Cirkus. En vecka med mycket känslor. Folk i min närhet har tyckt att jag varit galen som sett Livet är en schlager så många gånger som jag faktiskt gjorde, men för mig har den betytt så offantligt mycket! Jag klarar fortfarande inte av att lyssna på musiken. Det känns fortfarande lite för mycket. Städade rummet idag och samlade ihop allt jag samlat på mig under dessa månader. Jag insåg också att jag inte har räknat rätt i antalet gånger jag såg den. 12 föreställningar, 2 program, en affisch, en CD och en träff med Helen Sjöholm. Inte nog med det så har jag även fått kvalitetstid med massa vänner som följt med mig och även fått skratta och gråta som jag aldrig gjort förr.


Världens bästa musikal <3.

Av Elin - 6 juni 2015 11:45


Herregud vilken dag det var igår. Känns som att jag kommer vara trött i en vecka efter gårdagen haha. Det snurrade runt så himla många tankar i mitt huvud under dagen så det är nog omöjligt att få med allt här, men det hela började iallafall med lite shopping (som inte var någon shopping, utan mer fönstershopping för min del haha), fika och bio med Vånkan. Vi såg The age of Adaline. En jättebra film som jag faktiskt inte hade så höga förväntningar på, men blev bara positivt överraskad! En jättefin film med vintagestil och en fin kärlekshistoria. Det kom några tårar i slutet faktiskt. Har ni inte sett den så gör det!



Efter bion så gick vi ned till Berzelii park och satte oss i solen för att vänta på Mia. Det var såå mysigt att bara sitta där i solen med musik från Berns i bakgrunden och ta det lugnt med en fin vän och snacka skit! Sedan gick vi tillsammans alla tre när Mia kommit till Fridays på Stureplan för att möta upp resten av gänget och äta middag och dricka drinkar. Himla mysigt var det, trots att vi inte fick sitta vid samma bort allihopa. Men vi åt gott, drack gott och vi alla njöt nog en smula av att vara färdiga förskollärare nu. Eftersom vi inte hade borden så länge så drog vi vidare strax efter 21 för att fortsätta festandet.

 


Det var väl där som det hela spårade ur lite. Eller, det kanske var att överdriva men det blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Efter ett tags velande och promenerande så slutade det med att v hamnade inne på Göta källare.  Jag som sedan länge har sagt till mig själv att jag har blivit för gammal för att gå på krogen följde med ändå och i början så ångrade jag mig nästan på en gång. Sjukligt hög musik, varmt som attan och fullt överallt. Men det hela blev ändå bra tillslut bortsett från lite drama. Jag gav krogen en chans till, men när jag satt där och kollade ut över dansgolvet och såg alla studenter och 18åringar dansa loss och få konfetti och såpbubblor på sig på dansgolvet så kände jag mig bara nostalgisk och tänkte "åh, vad kul att alla ungdomar har kul, det unnar jag dem! Fast jag vill också vara 18 år igen" så ja, trevligt var det men nästa gång så hoppas jag på ett mer lugnare ställe hehe. Kommer ha huvudvärk i en vecka efter all hög musik som spelades känns det som.


 

Vi tog iallafall sista pendeln hem och när jag kom hem så försökte jag läsa ett kapitel i Harry Potter, men jag slockande med boken på magen. Ups! Är iallafall jättenöjd med dagen, blev en himla mysig sommardag och jag kommer verkligen sakna vissa vänner från Universitetet, men det finns ingenting som säger att vi inte ses mer eller hur? :) Helt sjukt att 3,5 år har gått! Jag har tagit examen! Grattis till mig! :D


 

Idag är det en lugn dag på schemat, Ska tvätta och städa hade jag tänkt och i eftermiddag så kommer Sofi hit, så får vi se vad vi hittar på. Återkommer, Sveriges nationaldag idag också! Jag undrar hur jag ska fira det :), kommer nog på något. Kram på er så länge!

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards