lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Elin - 7 juni 2015 20:49


Herregud vilken dag! Från att ha varit vaken sedan 05 i morse så sitter jag nu äntligen i min säng och kan vila och ta det lugnt i värmen. Det har verkligen varit en fantastisk dag, men väldigt kall och har nog gjort av med lite mer pengar än vad jag hade tänkt. Klockan stod redan på 5 imorse och då hade jag sovit i fyra timmar bara. Men jag var inte så jättetrött, utan solen sken in i rummet och gjorde det lite lättare att gå upp. Drack en kopp te, packade ihop det sista och begav mig till stallet så jag var där strax efter 06. Vid 7 började resan mot Strömsholm och en timme senare så var vi på plats. För mig var det nog ett år sedan som jag var här och det är alltid lika härligt att komma tillbaka. Denna gång för nationaldagstävlingarna som har pågått undet helgen och hade sin sista dag idag. Var jättemysigt att åka hit med klubben och strosa runt för att se massa fina hästar, träffa härliga ridsportare och shoppa lite.


Jag har också hunnit med att vara lite CUSare idag också genom att stå läs sitta i vår Young riders lounge och prata med massa trevliga hästfolk som ville tävla eller titta på kläder från ridsportsförbundet. Så jag har sprungit lite mellan att vara CUSare och besökare från Vällingby, en helt ok kombo faktiskt! Det ända jobbiga har varit det ganska så trista vädret. Har typ blåst storm hela dagen och gjort att det har varit riktigt kallt emellanåt! Men det har det varit värt, för jag har haft det så himla mysigt ändå!


Eftersom vi i CUS har möte imorgon så har jag alltså stannat kvar här på Strömsholm medan de andra Vällingbyarna har åkt hem. Så vid 18 så drog vi fyra från CUS som var kvar vidare till våra hotellrum och dumpade packning sedan åkte vi till pizzerian och åt oss proppmätta på pizza, sjukt gott var det och vi alla var sjukt hungriga efter denna länga dag! Efter det så åkte vi till Hemköp för att köpa lite godis.


Nu sitter jag i sängen här tillsammans med en CUSkollega och snackar och käkar godis, ska nog alldeles strax krypa ned i sängen, börjar känna av att jag gick upp klockan 5 i morse kan jag säga! Nä vänner, ha en fortsatt trevlig söndagkväll så ska jag vara lite social igen. Kram på er så återkommer jag imorgonkväll när jag kommit hem till Stockholm igen!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards