lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Elin - 9 juni 2015 23:39


Oj vad sent det blev ikväll. Vilken tur att man har sommarlov och inte behöver gå upp i ottan imorgon och vara koncentrerad i flera timmar haha. Ikväll har jag allafall varit ute på Ågesta ridklubb och fått en rundvandring där och träffat massa engagerade människor kring just FU-frågorna för ridsporten i Stockholmdistriktet. Kom med andan i halsen vid strax efter 18, men som tur var så hade det inte börjat än. Utan vi började med en liten presentationsrunda och sedan blev det lite sommarbuffé och kaffe och kaka, supergott och en mysig grej att börja med! Efter det så satte vi igång på riktigt med diskussionerna och det blev massor med intressanta diskussioner. Skrev så mycket så pennan gick sönder haha. Jag var är för att först och främst representera FU-kommittén men också för att ha lite extra öron åt Vällingby. Det var en väldigt givande kväll och det känns som att jag har mycket att komma tillbaka med till både klubben och kommittén.  Vi får hoppas att de tycker likadant bara haha. Det känns verkligen som att jag kör på med ridsporten in i det sista just nu. Den 18onde åker jag till Turkiet en vecka. Innan dess så ska jag hinna med lite ridpass, några möten att gå på och lite renskrivning av gamla anteckningar + andra saker utanför ridsporten. Så får jag gissa så kommer jag sätta mig på planet den 18onde, andas ut och känna att även ridsporten har sommarlov, åtminstone till den 1a juli, då är det Almedalen över dagen som gäller....men det tar vi då! Nu ska jag borsta tänderna och läsa lite Harry Potter, god natt på er!


Så fint <3

Av Elin - 9 juni 2015 13:09


Helt ärligt så hade jag inte ens tänkt tanken på att jag skulle köpa massa grejer på tävlingarna på Strömsholm i helgen. Men eftersom det var så otroligt kallt ute och jag hade på mig alldeles för lite kläder, så var jag tvungen att köpa en tjocktröja. Som jag säkert tidigare har nämnt så älskar jag HV polo och när de hade ett tält med massa REA så kunde jag ju inte låta bli att köpa tröjan där + att jag faktiskt hittade ett par skor för bara 370 spänn! Hade gått och spanat på dem hela dagen och kände på eftermiddagen att jag skulle ångrat mig om jag inte provade dem, det slutade ju då med att de fick följa med mig hem. Nu längtar jag nästan till vår och höst så jag kan få börja använda dem hehe. Så ja, lite shopping blev det ju. Kanske en aning tunnare plånbok, men en varmare och gladare Elin :D.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards