lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Elin - 12 juni 2015 21:12


Hemma, nyduschad och har precis satt mig för att äta lite middag. Pasta med avocado, mums! Har sjukt ont i huvudet just nu trots att jag drack flera flaskor med vatten i stallet. Tänk att man aldrig lär sig, känns som att jag alltid har ont i huvudet den första riktiga sommardagen på året. Att rida gick iallafall bra, är ju inte så avancerat nu när man är ute på ängen varje lektion. Fick min älskling som vanligt, är så glad att jag får passa på att rida henne nu mina absolut sista gånger innan hon blir ponnypensionär. Idag körde jag utan gummisnodd för att det skulle bli lättare för henne att äta gräs. Vi red lite fritt på ängen i början och jag hade lyckats få till så mina tyglar var ojämna vilket störde ganska mycket. Annars så gick det bra, hon var för det mesta snäll förutom när en häst bralla ur då började hon också. Hon är inte så jävla pålitlig den där hästen ibland alltså haha. I galoppen så brallade hon lite också, men det gick ändå bra. Jag satt kvar och hon fick tillslut sitt gräs. Så vi båda var nog ganska nöjda. Var sjukt varmt att rida idag dock, så man var ju helt slut efteråt på grund av värmen! Men jag njöt och var så tacksam över att jag fortfarande får uppleva dessa stunder med Vällingby. Nu har jag ganska ont i kroppen, men jag hinner nog vila upp mig till tisdag. En perfekt start på helgen fick jag iallafall tillsammans med min allra finaste vän. kram på er!


 

Av Elin - 12 juni 2015 16:34


Herreguuud vad seg jag är idag. Kan det vara värmen tro? Har typ gäspat hela dagen och det känns som om jag skulle kunna sova i en månad. Tittar in här i all hast innan jag drar vidare till stallet för min näst sista ridlektion denna termin. Idag har jag varit hos Bella hela dagen, egentligen så har vi inte gjort så mycket. Typ snackat och tagit hand om bebis haha. Till lunch så blev det pizza, vi var så himla lata och orkade inte laga någon mat, så då blev det onlinepizza hehe. Gick därifrån för ungefär en halvtimme sedan och nu ska jag bara andas lite och försöka orka ta mig till stallet om 10 minuter hehe. Men jag hör av mig när jag kommer hem kära ni, kram på er och ha en bra fredagskväll!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards