lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Elin - 21 juni 2015 13:45


Jag har suttit och klurat och klurat i säkert en kvart vad jag ska ta för något. Det första jag kom och tänka på var de orden hon sa till mig när vi sågs i Januari, men de orden vill jag nog behålla för mig själv. Sedan gick tankarna på olika slags intervjuer hon har haft, men jag vet inte riktigt. Så jag tror faktiskt att det får bli en textrad, eller ett stycke istället som hon har sjungit. Ett stycke som är så otroligt starkt och som har fastnat i mitt huvud efter alla Livet är en schlager gånger.


"En för alla alla för en

Ingen lämnas utanför

För där du går dit vill jag också gå

Antingen ingen eller båda två

Ensam är ej stark ensam är så svag

Om inte du så inte jag"

Av Elin - 21 juni 2015 09:17


Hej på er vänner. Igår var det en sjukt konstig dag för min del och när vi kom hem efter middagen så mådde jag inte så jättebra. Så det var bara att hoppa i säng och försöka att sova bort det värsta. Därför blev det ingen uppdatering om dagen. Det är så himla mysigt att vara här, att få sol och värme, god mat men framför allt gott sällskap och få andas lite. Ångrar inte en sekund att jag åkte med Elin och hennes föräldrar! Igår var det iallafall en knäpp dag, ena sekunden så var jag superglad men andra sekunden så ville jag bara springs ifrån allt och skrika. Åh, tycker så synd om de i min närhet som drabbas av mitt humör ibland. Men trots det så hann Elin och jag med sol, bad och prat. På kvällen åkte vi in till Alanya för att äta middag. En kväll med perfekt värme och många många goda skratt. Är få jag skrattar så mycket med som med familjen Hagelin. Många kallar mig för lyckopiller, men jag tror att jag får lämna över den tronen till dem. Egentligen gör vi inte så jättemycket på dagarna vilket är så himla skönt. Behöver nog denna vecka här för att just inte behöva känna pressen att jag borde eller måste göra något, utan jag kan bara vara. Nä vänner, nu har Elin och jag precis ätit frukost och jag är uppe på rummet för att byta om lite och sedan gå ned till poolen för att latja och förhoppningvis se till att denna dag blir bättre än igår, så slipper jag skämmas allt för mycket. Kram på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards