lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 juni 2015

Av Elin - 28 juni 2015 21:46


Okej, två hela dagar tog det i Sverige innan kroppen började strejka och stressen kom tillbaka. Jag kände mig ganska så stressad vissa tillfällen i Turkiet, men det la sig ändå ganska så fort igen. Men när jag kom hem till Sverige igen och möttes av all post så kom stressen tillbaka direkt. Jag ångrar så att jag inte tog tillvara på tiden ännu mera där borta och njöt av lugnet. Jag inser ändå nu när jag kommit hem att jag var lugnare i Turkiet. Men varför kände jag mig så stressad där och varför ska det vara så jäkla svårt att leva i nuet? I fredags när jag kom hem så möttes jag av ett kort från min fina extrafamilj och på kvällen fick jag höra Elin sjunga Fix you. Alltså, vad jag grät! Minns inte när jag grät så mycket sist. Min fina fina vän, fick jag välja en plats på jorden att vara på just nu så skulle det vara i Turkiet så jag fick chans att krama om henne och berätta hur mycket hon betyder för mig. Hur tacksam jag är över att ha henne i mitt liv trots att jag ibland kan vara lite för hård mot henne. Jag är så otroligt glad över att jag åkte till Turkiet med just Elin och hennes föräldrar. Jag vet att jag kanske är lite tjatig om detta, men det har varit så himla mycket att smälta för mig och jag har kommit nära en familj som är helt fantastisk.

 


En av mina finaste vänner, tack för att du finns <3.

Av Elin - 28 juni 2015 19:14


Det bästa minnet med Helen Sjöholm är ju helt klart, utan tvekan när jag fick träffa henne backstage efter en av Livet är en schlagerföreställningarna. Att få ge henne en kram, berätta vad hon betyder för mig och bara få sitta där och prata om allt möjligt. Det var så himla lätt att sitta och prata med henne och hon höjdes enormt mycket i mina ögon efter vårt möte. Riktigt häftigt att få sitta där i 45 minuter och dricka te och äta melon samtidigt som man pratade om musik och livet. En stor dröm som gick i uppfyllelse tackvare ung cancer!


Av Elin - 28 juni 2015 16:57


Hej på er fina ni. Äntligen börjar värmen komma även till Sverige också! Idag är det ju liksom strålande sol och lite fläktande blåst. Känner att jag inte kan klaga mer över vädret. Idag har jag trotsat min fruktansvärt onda kropp och snurriga skalle och åkt till sumpan för att hänga lite med Vånkan. Vi har ju inte setts sen den 5 juni då vi hade examensdag så det känns som en evighet sen eftersom vi har varit vana vid att ses typ varje dag under denna termin haha. Jag åkte iallafall dit för att få hälsa på deras fina lilla hundvalp som jag inte har träffat tidigare, så söt och jag älskar namnet-Olof. Vi hängde hos henne ett tag och snackade sedan gick vi ned till Garden bistro för en fika och ännu mera snack. Sedan avslutade vi det hela med lite shopping inne på H&M, så nu är jag redo inför en solig sommar men också en regning då jag köpte en regnjacka igår. Har gjort av med alldeles för mycket penga under gårdagen och idag, så nu får jag vänta till nästa lön tror jag. Har precis kommit hem, provat alla kläder och ska inte göra så mycket mer idag. Kanske sätter mig i solen ute på altanen och läser min bok. Nä vänner, njut av vädret. Kram på er!


Av Elin - 28 juni 2015 10:30


Kvällen igår blev en aning senare än vad jag hade trott och egentligen planerat. Men har man trevligt så har man. Tillbringade kvällen nere hos barndomsvännerna tillsammans med deras släkt och vänner för att fira examen. Jag har ju inte riktigt orkat ha en examensfest själv och det kommer nog inte bli något för min del heller. Men igår firade vi iallafall en av oss barn eller numera unga vuxna som tagit examen. Det bjöds på supergod mat och dricka och många skratt och minnen. Älskar verkligen sånna där kvällar när vi ses nästan allihopa, eftersom vi alla fyra barn har börjat växa och bilda oss egna liv så blir det inte samma sak och lika ofta längre, men när de väl händer så blir jag lika glad varje gång! Jag vet att jag har nämnt detta tidigare, men jag älskar verkligen att våra familjer har vuxit upp med varandra och jag hoppas verkligen att mina framtida barn kommer få samma möjlighet att ha riktiga barndomsvänner. Jag stannade iallafall kvar några timmar längre än mamma och pappa och sedan strax innan 01 på natten så knatade jag hem i sommarnatten och rensade tankarna lite. En himla bra kväll med andra ord!


Hittade min drömbil i garaget, en blå mustang cab! Vill skaffa körkort typ NU!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards