lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Elin - 2 juli 2015 20:04


Det bästa med Helen Sjöholm är att hon är fantastisk talangfull. Oavsett vad hon har gjort i sin karriär så har hon alltid klarat det med bravur! Jag älskar att kolla när Helen sjunger, hon är otroligt duktig på att förmedla låttexter och har en känsla som få artister har, många gånger så har jag suttit som förhäxad när hon sjunger, man glömmer tid och rum när hon öppnar munnen. Jag älskar även att hon är så otroligt ödmjuk samtidigt som jag bara vill slå henne, ibland känns det som att hon inte förstår hur bra hon är-hon om någon har rätt att skryta lite om sin karriär haha. Så ja, det bästa är hennes otroliga musikalitet och att hon står med båda fötterna på jorden!


Av Elin - 2 juli 2015 15:58


När jag gick och la mig strax efter 00:30 igår så var det nästan lättare att räkna de ställen jag inte hade ont i. Mina fötter och lår var så svullna så jag var tvungen att stoppa kuddar vid fotändan för svullnaden skulle gå ned, min hals brann och rösten var otroligt trött. Kände mig en aning mörbultad. Jag var så trött så det kändes som att tröttheten hade gått över när jag väl kunde lägga mig i sängen för att sova. Idag vaknade jag vid 9 och var sjukt kissnödig haha, det var bara att gå upp och börja dagen. En dag utan röst kan jag säga, efter skansen i tisdags och lite halsont och massa prat på fel sätt igår så strejkar stämbanden, så har varit tyst hela dagen för att förhoppningsvis låta bättre imorgon, tur att man är ensam hemma hehe. Efter lite fix och trix här på bloggen och med alla bilder jag tog från Allsången så gick jag ut i värmen och solade ett tag. Det slutade med att jag låg där i fyra timmar och försökte att ta igen mig både fysiskt och psykiskt efter några hektiska dagar. Låg och lyssnade på sommarprat, poddar och jag tog även mod till mig och lyssnade igenom nästan hela Livet är en schlager men jag klarade inte av att lyssna på alla. Ni vet känslan när man inte orkar gråta mer. När man bara är helt apatisk och inte känner någonting efter ett tag. Värmen spelade säkert roll också, men jag lyckades såklart somna när jag gråtit så mycket. Nu sitter jag iallafall inne och tar det lugnt, borde städa mitt rum och packa inför skåne i helgen, men jag orkar verkligen inte.

 


Av Elin - 2 juli 2015 10:51


Allsången i tisdag var det. Den har jag ju knappt nämnt liksom. Jag hade ju preppat med massor av regnkläder och påsar då det enligt SMHI skulle regna mellan 12-16 ungefär, men det var inte många droppar som kom på oss kan jag säga, vilket vi var väldigt glada för hihi. Det var fantastiskt att komma tillbaka igen och jag kände mig verkligen som hemma! Under dagen så satt Sofi och jag och gjorde skyltar, övade på allsången och lyssnade på allt soundcheck sol vanligt, tiden gick sjukt fort tyckte jag och när det väl var direktsändning så var vi så peppade! Speciellt inför Måns och Tomas Ledin, jäklar vad de höjde stämningen! Jag var tydligen med i bild mer än en gång under programmet och det är alltid en liten extrakick när man inser att man är linslus hihi. Det var en dag med tårar, skratt och precis lagom varmt och jag njöt som bara den! Här kommer det lite bilder.

 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards