lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Elin - 13 juli 2015 21:26


Hej på er vänner. Har inte riktigt kommit ihåg att titta in här, att vänja sig vid det kanske tar några dagar :). Denna dag har gått så sjukt fort också, fattar inte riktigt vart tiden tar vägen just nu. Idag började jag dagen med en fika tillsammans med Rebecka på Spånga konditori. Det var ett bra tag sedan vi sågs så det var verkligen dags för lite catch up. Vi ssatt där och pratade i några timmar, sprang på Bella en snabbis och vi bokade in en fika i veckan och vid 13 så kom Elin och gjorde oss sällskap ett tag innan Elin och jag gick hem till mig. Vi tog en promenad hem, men vi fastnade i deeptalk så det blev en lite längre promenad hem. Men kanske behövde vi den tiden att prata ut, världens finaste vän!



När vi kom hem så satte vi igång med allsångsskyltarna inför imorgon, blr några härliga skyltar som jag hoppas kommer med i TV-rutan! Efter någon timme så blev vi båda sjukt sega, så vi båda togdäckade i soffan och sov ett tag haha, älskar powernaps, speciellt när man är med en fin vän som man kan trösta sig hos <3. Under kvällen så har vi tittat på Intresseklubben och ätit pizza till middag.

När pizzakartongen är lika stor som bordet haha.


för 30 minuter sedan så åkte Elin hem och direkt när hon åkte så kände jag ett hugg i hjärtat av ensamhet igen.....att det ska vara så svårt att vara ensam! Men förhoppningsvis så ses vi imorgon igen :). Nu ska jag bara vila, packa lite inför imorgon och sedan är det nog dags för mig att sova, är sjukt trött!


Fina vän <3


Av Elin - 13 juli 2015 14:00


När jag började högstadiet så träffade jag min fina fina vän Lisa som jag fortfarande umgås mycket med. Hon var ett riktigt musikalfreak och detta smittades av på mig. Jag kom ihåg att jag på mina sånglektioner hade pratat mycket om olika slags musikaler och en dag så fick jag välja mellan två av låtarna som Helen sjunger i Chess, "Inte jag" ("Someone else´s story" på engelska) eller "Lämna inga dörrar på glänt" ("nobodys side" på engelska). Det blev "Inte jag" som jag började nöta på och detta gjorde nog att jag fastnade för Helen. Visste inte så jättemycket om henne innan så jag nördade in mig i Chess och innan julen 2007 så fick jag den på DVD av Lisa. Jag tror ärligt talat att det är "Inte jag" som gjorde att jag öppnade ögonen mer för musikaler över huvud taget. Det var då som jag började studera Helens sångtekning och insåg jag jag en dag också ville stå på Cirkus och spela musikal. Precis som hon. Fortfarande så är "Inte jag" den låten som är en av mina favoriter.




Av Elin - 13 juli 2015 10:45


Hej på er fina fina ni. Efter en veckas paus med allt som har med sociala medier att göra så känner jag mig nu lite mer stark för att kicka igång detta igen. Är inne i en period som fortfarande känns jobbig, men inte alls lika jobbig som den har gjort den senaste veckan. Det går sakta men säkert framåt om man säger så :). Jag hoppas att ni har haft bättre saker för er än vad jag har haft. Under veckan som sjukling så har jag i princip bott i min säng eller i soffan och tittat på Grey´s Anatomy, ätit ben and jerry och gråtit en hel del. Har inte haft min bästa vecka varken psykiskt eller fysiskt om man säger så. I fredags så hade jag iallafall min första hela dag utomhus efter allt snörvel. Fikade med Erika vid lunch, åkte till Skansen efter det för att köpa årskort och på kvällen var jag och mamma och pappa hos barndomsvännerna för att fira en födelsedag.

 

Helgen har jag spenderat hos världens bästa extrafamilj. Inte bara världens bästa extrafamilj, utan världens finaste människor också. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig och jag förstår inte varför de är så fantastiska mot mig hela tiden utan någon egentlig orsak. Jag menar inte bara just nu, utan i alla år som vi känt varandra så har jag alltid känt mig så välkommen när jag kommer och hälsar på. Är så otroligt otroligt tacksam över att jag har dem i mitt liv och att de på något konstigt vänster ändå står kvar vid min sida trots att jag har varit sjukt jobbig de senaste gångerna vi har umgåtts. Så fruktansvärt tacksam. Fortfarande så har jag många tankar som snurrar och mycket känslor som spökar, men efter två dagar med denna fantastiska familj med skratt, tårar och mat (hehe) så känner jag att jag har lite lättare att andas. Är det några jag ständigt kommer stå i skuld till så är det dem, alla tre på olika sätt. Världens världens bästa familjen knas <3.

 

För att lämna min sjukdomsvecka som har varit och denna kärleksförklaring här ovan till familjen knas (även om de är mycket väl värda den) så kan jag nu avsluta detta inlägg med att säga att jag måste logga ut härifrån, för jag ska strax bege mig ned till Spånga station för en fika med Rebecka. Men vet ni? Jag återkommer senare, kram på er!

 


 

 

 

 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards