lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Elin - 16 juli 2015 20:34


God kväll på er fina ni. Sitter i soffan här ute på landet samtidigt som jag hör åskan in mot stan. Här lyser kvällssolen och vi har en varm och skön sommarkväll ute på landet. Kom ut för fyra timmar sedan ungefär och blev avsläppt hos våra kära vänner här ute då lilleman hade saknat mig och ville att jag skulle komma över direkt när jag kommit ut. Så jag chillade där ett tag och tog igen det vi missat sedan sist vi sågs. Mamma och jag har precis ätit en god middag tillsammans och snackat ikapp oss en hel del, välbehövligt tror jag att bara vara hon och jag här ute. Känner mig ganska så seg och har grymt ont i huvudet så jag tror att det blir en kväll tidigt i säng. Nu ska jag ut och kolla på solnedgången och göra mamma sällskap. Känns så härligt att vara här ute, det har aldrig gått så lång tid som i år innan jag kommit ut till landet så det var verkligen dags nu! Har glömt bort hur rofyllt det är. Älskar skärgården! Nä vänner, återkommer imorgon. Kram!


Av Elin - 16 juli 2015 14:00


Ni vet känslan av att vilja fly. Försvinna från allt och alla. Just nu har jag den känslan. Att gå in på facebook är fortfarande något som känns jobbigt och samtidigt som jag avskyr att vara ensam så vill jag bara dra. Jag har så otroligt många fina människor som bryr sig och vill hjälpa till, men jag kan inte riktigt ta emot allt just nu. Jag skulle göra allt för att få åka tillbaka till Turkiet, till värmen, till det lugna tempot, till känslan av att jag var så långt borta från mitt vanliga liv i Sverige. När jag tänker tillbaka så inser jag att jag nog var ganska så lugn där, även om jag inte upplevde det då. Men, att fly ända till Turkiet går tyvärr inte så därför åker jag ut till landet istället alleles strax. Förhoppningsvis så blir jag lite lugnare där, kanske klarar jag av att läsa ut en bok, bada lite och jobba lite. Kanske slutar det med att jag stänger av alla sociala medier igen. Jag vet inte, vi får se helt enkelt. Men just nu så måste jag försöka att få bort denna stress som jag ständigt går runt med. På måndag kommer jag hem till stan igen, förhoppningsvis lugnare i själen. Återkommer senare!


En sommarkväll förra året <3.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards