lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Elin - 13 augusti 2015 17:53


Hej på er. Ångesten som jag har just nu är sjuk, får påminna mig själv hela tiden att det är fredag imorgon och sedan får jag en paus från jobbet och allt som pågår där. Jag har verkligen trott att jag klarat av att vara stark utåt denna vecka, men idag kom en kollega fram till mig och gav mig en kram då hon märkt att jag har haft det jobbigt. Jag som alltid brukar kunna dölja allt och helt plötsligt så går det inte längre. Inte ens för någon som jag bara känt i två veckor. Har jag blivigt så trasig av detta? Har har ångest och ont i magen typ 80 % av dagarna och vet inte riktigt hur jag ska bryta detta. Det är så sjukt tufft just nu och helst av allt vill jag bara ligga i sängen och gråta, eller bara försvinna från allt detta.


Menmen, förlåt. Bortsett från att det har varit tufft på jobbet mellanåt så har vi även haft två överskolningar idag. Har fungerat hur bra som helst och jag insåg ännu en gång att det nog är små barn som jag vill jobba med. Eftersom de två nya barnen kommer från småbarnsavdelningarna så sover de fortfarande efter lunchen och när jag satt där för att söva de och sedan plockade upp dem efter rasten så sakande jag verkligen känslan av att vara med små barn. Men 3-5 åringar är inte så jättetokiga dem heller, lite mer trotsiga bara kanske haha. På morgonen gick vi tillsammans med våra 8 barn till skogen för att leta grenar iallafall, sedan har jag och min närmanste kollega nästan resten av dagen fixat med avdelningen. Är så mycket att göra, men nu börjar vi komma mer framåt! Imorgon går jag 9-18 då jag stänger och sedan är det äntligen helg! Nu ska jag försöka att intebryta ihop. Kram på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards