lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Elin - 16 augusti 2015 21:21


God kväll på er älskade ni. Ledsen för dålig uppdatering här inne denna helg, men jag valde att fokusera på att försöka leva här och nu tillsammans med människor som jag älskar. Blev kvar hemma hos familjen knas en natt till, hade inte riktigt planerat det men tiden sprang iväg på kvällen igår och jag var så fruktansvärt trött, så då var de så gulliga och lät mig stanna en natt till. Igår var det en dag med mycket känslor. Vaknade i Elin säng och kände att jag inte klarade av en dag med massa människor, ville helst av allt bara dra täcket över huvudet och ligga och gråta + att jag hade ont i magen och var helt skakis/yr. Men efter lite prat med Elin så tog vi oss ned och möttes av glada miner och en treåring på besök som var hur glad som helst, så det var bara att hänga med i hans energi och sedan så blev jag ganska så snabbt glad. Tänk vad barn smittar av sig :). Resten av dagen så blev det lite dressyr på TV, massa prat och världens bästa sällskap.

 

Idag har jag mått SÅ mycket bättre! Det var länge sedan som jag sov så gott som inatt trots att jag sov även under dagen, behövde aldrig känna mig ensam för jag visste att Elin låg bredvid mig och jag vaknade inte en enda gång i panik utan sov nästan hela natten. SÅ skönt! Idag har jag varit seg och det känns som att dagen har gått i en rasande fart. Vaknade, åt frukost, sedan åkte vi alla fyra en sväng till tippen och Elin och jag blev dumpade i jakan för att mata katter som hon var vakt åt över helgen, sedan åkte vi hem till henne igen och kollade på dressyren. Hade planerat att åka hem efter det, men blev bjuden på pizza till middag så blev kvar några timmar längre, snart måste jag nog börja betala hyra om jag ska få både en säng att sova i och massa mat varje gång jag är där haha.

 

Är så tacksam över att jag har denna familj som jag kan bo hos när livet känns jobbigt. Trots att jag typ bara sov, grät och åt under fredagen och igår så stod de ut med mig ändå. Efter denna helg så känns livet lite lättare när jag har fått chansen att prata ut, få vara ledsen när jag varit det och glad när jag varit det, fått sova utan att känna mig ensam och blivit påmind om att livet inte är så tokigt ändå, trots dåliga dagar. Kommer alltid att stå i skuld till min fina fina extrafamilj och jag är så glad att jag valde att följa med dem till turkiet i sommar! Imorgon börjar en ny vecka, känner mig inte så jättepeppad-men vem gör det en söndagskväll? ;) Det blir nog bra och för första gången sedan i tisdags så känner jag att jag har lite saker att se fram emot igen. Nu ska jag kolla vidare på Beck, kram på er!


Sol, musik och hemma hos bästa familjen knas <3


 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards