lyckopillerelin

Alla inlägg den 25 augusti 2015

...

Av Elin - 25 augusti 2015 22:41


När tårarna inte slutar rinna. När allt känns för mycket. När man känner sig så fruktansvärt skör och svag. Förlåt. Måste försöka att sova.

Av Elin - 25 augusti 2015 21:20


Oj vad jag är känslosam just nu alltså! Tror jag grät mer än skrattade i stallet idag. Jag skulle egentligen rida Billy ikväll, men efter ett hästbyte så fick jag sitta upp min allra bästa vän igen. Är så otroligt otroligt tacksam att Frida kunde byta med mig och att Åsa godkände det, just nu behövde jag detta. Men samtidigt som jag var så otroligt tacksam så var jag ju också så otroligt ledsen, jag hade ju nästa accepterat att jag aldrig mer skulle få sitta på Jissa igen och att jag nu fick göra det och troligtvis för sista gången gjorde det hela lite jobbigt också. Tror nästan jag grät hela lektionen samtidigt som jag njöt så mycket jag kunde. Det var bara en skritt och travtur ute i skogen, men det var så himla mysigt! Att få sitta på sin bästa vän en varm sommarkväll i skogen är obeskrivligt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad Jissa betyder för mig, just nu är hon ljuset i mitt liv. Hon är den som ser till att jag har något att längta till om dagarna. Hon får mig att kämpa. Jag fasar verkligen för den dagen hon inte finns kvar i stallet längre. Jag vet inte hur jag ska klara mig då...men den dagen, den sorgen och jag hoppas att det dröjer ett tag innan dess och att jag blir informerad om det innan. Nu måste jag hoppa in i duschen och tårka tårarna, började gråta av att skriva detta inlägg.


Min finaste finaste kompis <3

Av Elin - 25 augusti 2015 16:01


God eftermiddag på er alla fina i värmen. Helskotta vad varmt det är idag! Typ dog när termometern stod på 18 grader vid 5 när jag gick upp i morse. Idag har det varit en snurrig och konstig dag på jobbet. Är så himla stressad just nu och mitt i allt så jobbar jag på ett ställe som jag inte riktigt vet vad jag tycker om. Har så himla mycket tankar och funderingar just nu om jag ska vara kvar eller inte. Tanken på att vara kvar där i över ett år får mig inte att må så bra ärligt talat, samtidigt som jag vet att jag är envis och ändå känner att jag vill stanna kvar, för barnens skull. Jag älskar redan alla mina 18 barn som jag har och jag vill inte överge dem och lämna kvar dem så de ska få ännu ett jobbigt år på förskolan. Jag försöker att ta vara på de ljusglimtar jag har under dagarna och leva på dem ögonblicken tillsammans med barnen. Idag lever jag på två av mina pojkars strålande ansikten när de klarade av att klättra upp på klätterväggen i parken med lite hjälp av mig efter att ha blivigt nedtryckta av sina kompisar att de inte kan. Stoltheten i deras ansikten var fantastiskt att se och jag kämpar för att jag ska få se den stoltheten i alla mina barns ansikten en dag. Haha, blödig som jag är så sitter jag och gråter när jag skriver detta. Vi får se hur jag gör, jag tar en dag i taget iallafall och försöker att inte glömma bort att andas när det känns som jobbigast. Nu är jag iallafall hemma och tar det lite lugnt och byter om innan det är dags att åka iväg till stallet för ridlektion.


Frukost på förskolan

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards