lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 september 2015

Av Elin - 1 september 2015 20:33


God kväll på er mina vänner. Samtidigt som jag skriver detta så passar jag på att äta lite middag, man blir ju liksom inte lite hungrig av att rida! Ikväll fick jag rida Max två som jag egentligen ska göra, förra veckan var ett undantag, men ett fantastiskt bra undantag! Max var det iallafall idag och det gick strålande. Vi har ju inte riktigt kommit igång än, så även denna vecka var det bara skritt och trav i skogen. Försökte att öva lite på öppna när vi red över ängen och han kändes verkligen inte så jättestel som jag mindes det som, kul! Jag måste säga att jag verkligen älskar dessa igångsättningslektioner varje år, det är så himla mysigt att bara få sitta upp på en trygg häst som inte gör något så jätteoväntat och där man till och med kan råka och ibland råka med flit att fatta lite galopp och galoppera typ tre språng utan att man tycker att det är läskigt eller något. Är så härligt att man kan ha det så avslappnat i skogen och ha kul med sina gruppkamrater istället och verkligen njuta av friheten och att få vila huvudet från jobb eller styrelsearbete. Veckans terapi för mig är helt klart på hästryggen! Trots att veckorna går i en rasande fart så längtar jag alltid till tisdagskvällarna nu förtiden.


Min nya stjärna som beter sig som en liten bebis <3

Av Elin - 1 september 2015 16:17


Hej på er vänner, vilket höstrusk vi har idag! Men trots att man blir blöt så kan jag inte låta bli att tycka att det är lite mysigt faktiskt. Tänk er en lite för stor tjocktröja, mjukisbyxor, brasa och en kopp te, mmmm.....Klockan stod iallafall på 5 imorse och jag var helt död. Var det typ hela morgonen på jobbet och det känns som att jag bara har vandrat i korridorerna hela dagen haha. Men när tekniken krånglar och annat inte fungerar så har man helt enkelt fått ta tag i det. Eftersom det regnade så mycket uner dagen idag så har vi också varit inne med alla barn, vilket märktes på eftermiddagen, herregud vilken energi de hade! Fördelen med att vi var inne under dagen var att vi personal fick mer chans att fixa avdelningen men nackdelen var ju såklart att barnen inte riktigt fick springa av sig. Så efter mellanmålet så övertygade jag mina kollegor att det bara var vanligt vatten som kom från himlen och så gick vi ut. Dock så fastnade jag i ett viktigt telefonsamtal och vips så hade jag slutat för dagen, ops haha! Men så länge barnen var glada så har jag inget dåligt samvete, personalen kan gott lära sig att vara ute i olika slags väder :). Blev lite senare hem än vad jag trodde då bussen inte gick som den skulle, men om ungefär 20 minuter så ska jag byta om till bättre ridkläder och sedan åka till stallet. Hej så länge!


Titta vad mysigt det ser ut <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards