lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Elin - 3 september 2015 18:57


Hej på er vänner. Idag är nog första dagen som jag åkte från jobbet med ett leende på läpparna och en positiv känsla. Första gången någonsin under denna månad. Ville inte alls åka till jobbet imorse, gårdagen slutade så himla tufft så ville bara vara försvinna nä jag vaknade imorse. Men jag tog mig till jobbet och kämpade på hela dagen. Känns som att jag inte har varit i barngruppen alls idag, utan bara sprungit runt på möten, fixat teknik som strulat och fixat annat vid sidan om barngruppen. Tråkigt, men tyvärr så måste man nog ha sånna dagar också. Imorse drog vi fram bioduken och hade utomhusbio på gården iallafall, supermysigt! Under eftermiddagen hade jag handledningssamtal tillsammans med vår pedagogiska ledare och det var nog första gången som jag skrattat så mycket på detta jobb. Kändes otroligt skönt att få prata ut lite om hur jag kände om jobbet och framför allt att jag inte var ensam med dessa känslor utan att hon tyckte samma sak. För första gången fick jag även beröm, det har verkligen känts som att jag gjort allt fel och inte gjort ett bra jobb under denna månad, men tydligen så har jag gjort mycket rätt genom att bara vara den jag är. När jag kom tillbaka till mina barn efter det mötet så var jag så full av positiv energi så det kändes som att jag var en helt annan och en mycket bättre pedagog än vad jag varit de senaste veckorna. Jag var glad, barnen var glada och jag kände för första gången på denna förskola att jag älskar mitt jobb. Eller snarare att jag älskar mitt yrke! Det jag är mest rädd för är att bli som vissa av mina kollegor. Men nu har jag fått en påminnelse!


Efter jobbet så drog jag till Vällingby för en spontanfika med Elin, trots att det typ bara var en vecka sedan som vi sågs så ville jag så gärna träffa henne. Sagt och gjort så möttes vi i Vällingby och snackade och åt innan jag fick väldigt bråttom till Spånga station för att handla en sak (som inte fanns såklart) och så blev det ytterligare en spontanfika tillsammans med Bella. Haha, älskar spontanfikor med fina vänner! Nu ska jag försöka att bli av med mitt svullna vänsterben och fot, vet inte vad jag har gjort, men har haft fruktansvärt ont i foten hela dagen och nu när jag kom hem så såg jag att hela benet är svullet. Imorgon är det öppning som gäller på jobbet, så det blir tidigt i säng tror jag, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards