lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 september 2015

Av Elin - 4 september 2015 16:45


Hej på er vänner. Fredag, gick upp klockan 5 och jobbade över ett tag. Behöver jag säga att jag typ håller på att somna i soffan just nu? Helst av allt skulle jag vilja lägga mig i sängen och sova! Hade tänkt att höra av mig till någon kompis då jag inte hade något planerat ikväll, men är glad att jag inte gjorde det. Orkar knappt skriva detta inlägg haha. Hade verkligen ingen lust att åka till jobbet idag och var så himla låg hela morgonen och förmiddagen, trots att jag tycker att det är hur mysigt som helst att öppna. Men efter lite kärlek från barnen så kändes det bättre efter några timmar. Känner också att vi börjar få mer väluppfostrade barn på avdelningen. Igår lärde jag dem säga "kan jag be och få" och "tack", idag lärde jag dem att det är okej att visa känslor, att man får vara arg, ledsen och framför att vara glad, nästa vecka ska jag fokusera på att lära dem att vara en bra kompis. Är så tacksam över allt min VFU-förskola har lärt mig, all positiv energi, alla pedagogiska och bra sånger, all kärlek till barn och massa massa annat. Hade aldrig varit den jag är idag utan dem! Slutade vid 15, men var tvungen att jobba över lite och sedan så åkte jag direkt hem. Blir en lugn och skön hemmakväll som ni säkert förstår, imorgon är det ett annat jobb som väntar. Kram på er!

En sån här gummistövelsdag var det för ett år sedan också ;)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards