lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 september 2015

Av Elin - 6 september 2015 18:42


För er som inte har märkt det liksom ;). Håller man sig inne en dag som denna så är det faktiskt väldigt mysigt med detta väder. Nu är det verkligen höst på riktigt. Sov jättedåligt inatt + att det var oväder så känner mig inte lite seg idag om man säger så. Men attans vad skönt det var att inte behöva ställa klockan och få sova så länge man ville! Under morgonen och förmiddagen så höll jag mig mest i sängen. Lyssnade på musik och försökte att bara vila. I eftermiddags så klädde jag på mig lite bättre kläder och tog mig till sumpan för att ta en fika hemma hos Lisa. Det bjöds på te och blåbärspaj och framför allt bra samtal. Var där i ett par timmar innan jag begav mig hemåt i regnrusket. Nu har vi precis ätit middag här hemma och jag är så trött. Har ont typ överallt och vill helst av allt bara försvinna. Hoppas hoppas hoppas att jag inte håller på att bli sjuk, har verkligen inte tid för det! Nu ska jag gå och vara lite social med min familj, kram på er!


Av Elin - 6 september 2015 13:30


Yes, så är det! Har ju tidigare skrivit om att jag har bokat två julkonserter i år. Men i fredags så bokade jag ytterligare två till. I veckan så möttes jag av den fantastiska nyheten att Carola skulle ut på julturné och i fredags så släpptes biljetterna. Jag som älskar konserter och älskar min Häggis bokade till både Stockholm och Uppsala, båda parkettplatser såklart! Åh vad härligt det ska bli, äntligen lite riktig jul igen med Carolas julmusik!


Av Elin - 6 september 2015 10:15


Hej på er vänner! Trots att det är helg så har jag ändå jobbat. Eller, jobbat och jobbat, allt är ju relativt. Jag får lön, men har ändå haft helg. Blev lite senare än vad jag hade tänkt igår, kom nog hem strax efter 22, men jag hade det så trevligt så vad gör det? ;) kunde ju sova ut på morgonen och det var ju trots allt lördag, första helgen sen jag vet inte när som jag ändå har haft det chill och kunnat få sovmorgon. Jobbade med G hela dagen igår, kom dit strax efter 11 och G och jag gick till donken för att äta lunch för att sedan fortsätta vidare mot bion. Denna gång blev det Insidan ut, en film som jag ville se sedan första gången jag såg trailen på bio. En helt ok film, men den var inte lika bra som jag trodde tyvärr. Men helt klart sevärd! Vanligtvis så brukar jag skratta och gråta om vartannat när det är tecknad film, men inte alls på samma sätt denna gång. Blev iallafall kvar hemma hos honom några timmar extra än vad jag hade planerat efter bion, så blev tvingad att ta en taxi hem senare på kvällen. Idag kanske jag ska iväg en sväng och fika med Lisa, annars så har jag inget annat inbokat. Med tanke på vädret vi har så blir det nog en dag när man dricker te i mängder och tittar på filmer eller något. Hej så länge!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards