lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Elin - 16 september 2015 19:57


Äntligen hemma i mjukiskläder och där tystnad råder. Kanske hinner jag inte ens skriva klart detta inlägg innan jag somnar, känns som att jag skulle kunna slå pannan i biffen när som helst haha. Det har varit en lång dag dag på jobbet. Började 45 minuter tidigare och slutade en timme senare, inte världens bästa planering om man säger så haha. Började tidigare då jag skulle iväg på minibio med den största delen av barnaskaran på min avdelning. Vi kom iväg i lagom tid och hade en mysig promenad tillsammans till hässelby gårds bibliotek. Kollade på lite korta filmsnuttar om boken Vem, mycket bra och pedagogiska och dagens val av filmer passade min grupp perfekt! Det kändes som att vi gick därifrån med ett gäng nöjda barn, men kanske lite mer ofokuserade och bråkigare. Menmen, sånt är livet. Annars har dagen bara flytit på. Det är jag och två vikarier på min avdelning just nu så jag hinner inte göra mycket pedagogiskt precis, men sakta men säkert så händer det lite saker iallafall. Eftersom ett syskonpar skulle stanna kvar på förskolan en timme till efter stängning så passade jag på att göra lite dokumentationer då, det gäller att ta vara på tiden man har. Efter en händelserik dag på jobbet så har jag nu som sagt kommit hem. Äter middag och ska försöka hinna med att betala lite räkningar och slötitta lite på TV, om jag inte somnar i soffan. Nu känns det som att jag bara flummar runt bland orden så det är nog dags för mig att säga god natt till er, kram på er! Imorgon blir det ännu en lång dag, men denna gång på grund av mina egna val :).


 

Kvällens middag

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards