lyckopillerelin

Alla inlägg den 20 september 2015

Av Elin - 20 september 2015 16:25


Hej på er vänner! Sitter just nu på pendeln och känner att jag har lite tid över att skriva till er. Denna dag har varit lite snurrig kan jag säga, när jag åkte hemifrån vid 10:30 ungefär så hade jag dagen planerad, men planerna blev totalt skruvade haha. Jag började iallafall dagen med att åka in till stan och jobba, lagade mat åt G och såg till så han åt bra. Efter det skulle jag som planerat åka till Elin och fila, men det ändrades, så det blev istället en fikadejt med Lisa vid Odenplan. Vi satt och snackade och fikade i någon timme innan vi fortsatte vidare in i några affärer. Sedan skildes vi åt och jag hade planerat att klippa mig, men den planen sprack också då jag blev hembjuden hem till Sofi istället på middag, så därför sitter jag nu på tåget på väg till Norrviken. Sedan om några timmar så åker Sofi och jag in till stan för att titta på Cabaret, yey! Nu är jag snart framme, kram på er!

Av Elin - 20 september 2015 09:39


Åh herregud vilken kväll det blev igår! Jag var så uppspelt framåt kvällen innan jag skulle in till cirkus så jag glömde helt bort att äta middag! Det är lite som om jag fortfarande lever i en drömvärld. Det kanske låter sjukt, men det var så otroligt mäktigt att se Kristina från Duvemåla! För 20 år sedan så hade den premiär, men då med en helt annan ensamble, för 10 år sedan så började jag lyssna på musiken och har nästan spelat sönder skivorna här hemma. Jag har skrattat, gråtit, fått gåshud 1000 gånger om till dessa låtar, jag har diskuterat in och utvandring med pappa, diskuterat musikalen i så många år med Lisa och kollat på en av Helens versioner av Du måste finnas på youtube så många gånger så jag tappat räkningen. För 10 månader sedan så bokade jag biljetter och igår var det äntligen dags att få se denna fantastiska musikal live från tredje parkett på Cirkus. Dock med en svensk/finsk ensamble, men det gjorde ingenting alls! SÅ. MÄKTIGT! Nästan en dröm som gick i uppfyllelse, har alltid velat se musikalen och nu har jag äntligen fått göra det.


Den var SÅ bra. Jag var lite orolig att jag skulle sitta där i fyra timmar och bara jämföra med Helen Sjöholm, Peter Jöback och hela det gänget och ja, det gick ju inte att inte tänka bort det helt då jag är så inlyssnad på deras versioner, men attans vad bra denna ensamble var! Dock så tyckte jag att ljudet var lite dåligt, så ibland hörde man inte när de sjöng eller pratade då musiken var så hög, men det kan bero på att jag också satt så pass långt fram. Att många utav dem bröt lite på finska var inte något man störde sig på, ibland kunde det gå lite fort så man inte hängde med men inget som störde så mycket. De var otroligt bra skådisar och gjorde verkligen alla roller på sina sätt. Jag tror jag grät minst tre gånger och trots att man vet att Kristina dör i slutet varje gång så gick det inte att hålla tillbaka tårarna. Det var så häftigt att se detta, jag kan fortfarande inte riktigt tro att jag har sett Kristina från Duvemåla live, sjukt! Detta är liksom en musikal för mig som man alltid har pratat om, lyssnat på eller bara sett några gamla enkla klipp från föreställningarna 1995, nu när jag sätt även själva teatern i det hela också så förstår man allt på ett bättre sätt. Nä, magi helt enkelt och jag rekomenderar alla att gå och se den, typ nu!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards