lyckopillerelin

Alla inlägg under februari 2016

Av Elin - 12 februari 2016 23:07


Hej på er fina ni. Ledsen för att bloggningen uteblev igår. Tänkte att jag skulle slänga iväg ett inlägg innan jag gick och la mig, men somnade med telefonen i handen. Idag har det varit en bra dag. Massor med skratt både på jobbet och nu ikväll. Vid denna tid så känns det sjukt länge sedan som jag jobbade haha, minns knappt vad som har hänt...jo! Vi hade Alla hjärtans dag pyssel tillsammans med barnen, åt pizza till lunch i långbord och mycket skratt i personalrummet under rasten.


Efter jobbet så åkte jag in till stan och köpte en fin blombukett till Sarah, åt middag på Waynes och mötte sedan upp Emma på Stadsteatern för att se Cabaret. Så himla kul! Inte bara att se Cabaret för 14onde gången, utan att jag fick med mig Emma! Men självklart så var föreställningen lika bra som alltid, saknade dock Johan Rabaeus. Det var en sjukt härlig stämning i publiken idag också, galet mycket skratt och det märktes att ensambeln också kände av det. Det var speciellt idag av olika anledningar faktiskt. Nästa vecka är det dags igen, tjoho!

Blir en bild på min mat istället hehe.

Av Elin - 10 februari 2016 20:26


Av Elin - 9 februari 2016 21:50


Nu börjar jag räkna ned mina ridlektioner. På riktigt. Fick Jissa ikväll som jag snällt önskade förra veckan. Trots att jag kanske får en aning ondare i kroppen efter ett ridpass på Jissa så är det värt det nu de sista gångerna som jag troligtvs kommer få rida henne ever. Jag fick kanske inte den där känslan av att jag bara kunde sitta och titta rakt fram och "åka" lite häst, möjligtgvis de sista stegen av lektionen kanske :). 


Försökte att tänka mycket tempoväxlingar i alla gångarter och i trav och galopp tyckte jag ändå att det kändes skillnad från första gångerna till sista gångerna. Efter lite fri skritt, trav och galopparbete så jobbade vi på volterna och red lite skänkelvikningar på öppna sidan av volterna och sedan galopp. Allt i skritt. Det gick väl inte sådär superbra om man säger så. Jissa blir loj i skritten och det känns som att det enda jag gör hela tiden är att sitta och sparkar på henne, vilket jag inte tycker om. I vänster gick det dock bättre, svårt att få henne att gå framåt, men hon flyttade undan helt ok då och då. Höger var katastrof då jag inte kommer åt med skänkeln riktigt och allt bara blev kaos. Fattningarna från skritt till galopp var bra iallafall, Hon var snabb i skänkeln och galopperade i en jämn och fin takt.


I slutet så travade vi av dem lite på volter och fyrkantspår och då var hon minsann pigg i benen, fick verkligen tänka på att sitta emot och hålla henne i en jämn och bra trav, formen kom som sagt tillslut av sig själv. Fina fina Jissa!


Av Elin - 8 februari 2016 19:42


Jag kanske tar en paus härifrån denna vecka. Jobbet äter upp all min energi just nu. Kram på er!

Av Elin - 7 februari 2016 23:03


God kväll på er. Tittar in här en snabbis innan det är dags för mig att sova. Är sjukt trött. Dagen har gått genom att jag har städat rummet, tittat på Criminal minds och nu ikväll var jag iväg till Stadsteatern igen för att titta på Cabaret. Kanske därför jag är så trött också, det är så otroligt mycket intryck under hela föreställningen så det är mycket att smälta efteråt. Men den var minst lika bra som förra veckan hihi. Jag tycker att det verkligen märks nu hur väl de har kommit in i rollerna, allt känns mer avslappnat nu och det syns verkligen hur kul de har på scenen! Nu är det dags att somna till lite poddar. God natt på er!


Av Elin - 6 februari 2016 18:24


Sov i 12 timmar. Tittat på Criminal minds. Varit i Mall of scandinavia med mamma. Unnat mig en ny vår/sommarjacka för lite mer pengar än vad jag hade tänkt. Ätit tacos och nu blir det ett avsnitt CM till innan det är dags för MELODIFESTIVALEN, YEY!


Av Elin - 5 februari 2016 17:43


God kväll på er kära ni. Åh vilken bra fredag jag har haft idag. Var inte alls så sugen på att åka till jobbet imorse när klockan ringde, men dagen blev bara bättre och bättre kändes det som :). Löneförhöjning, bra möten, gofika i personalrummet till rasten och mycket skratt med kollegorna. Kom hem vid 17, åt förrätt med mina kära föräldrar och drack bubbel, lite måste vi ju fira efter denna dag! Ikväll blir det bara en lugn hemmakväll, skönt efter denna hektiska vecka på jobbet. Faktum är att hela helgen blir lugn faktiskt, imorgon planerar jag att titta på Criminal minds hela dagen och sedan är det äntligen dags för MELODIFESTIVALEN! Yey! På söndag är det städdag och på kvällen är det dags för Cabaret. Bra helg med andra ord.


Nytt anställnnigsavtal och mina favoritkakor som blev över, snodde med dem hem hihi.

Av Elin - 4 februari 2016 19:33


Trots 11 timmars sömn inatt så är jag sjukt trött just nu. Mycket skratt och mycket stress på jobbet, stängde även idag, men nu är jag äntligen hemma och har hunnit prata lite i telefon med en fin vän och ätit lite middag. Ska skicka iväg några mejl nu och sedan blir det väl ett avsnitt Criminal minds innan det är dags att sova. Så kul har jag haft det idag ;).


I väntan på att det sista barnet ska bli upphämtad, kallt idag så skönt med täckisar på hemvägen :)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards