lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Elin - 4 maj 2016 20:58


Under den senaste tiden så har jag varit så fruktansvärt arg på cancern. Arg för att den kom in i mitt liv. Arg för att den kommit in i mina vänner och bekantas liv. Arg för att den är så fruktansvärt respektlös. Arg för att den finns. Det gå inte med ord att förklara hur arg och frustrerad jag är över denna sjukdom. Jag visste ärligt talat inte att man kunde vara så här arg, det känns nästan som att jag snart spricker av all ilska. Många gånger så har jag övervägt att stänga ned alla sociala medier, inte läsa tidningen eller titta på nyheterna för varje gång jag är som mest sårbar så dyker cancern upp. Den är överallt. Det känns som att den hela tiden ligger ett steg före och vet precis när den kan skratta mig i ansiktet.


Inte nog med att jag är så fruktansvärt arg på denna sjukdom, utan jag blir ännu mer arg och besviken på när jag tänker tillbaka på vad jag varit med om. Hur jag blev behandlad under min sjukdomstid och hur många frågor utan svar som jag har än idag. Frågor som jag vill ha svar på, men inte riktigt vågar då jag inte vet om jag pallar fler tunga besked. Jag är förvirrad och vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja i och om jag orkar med allt. Jag är jätteglad att jag lever, såklart. Det fanns liksom inte på kartan att jag skulle låta cancern få vinna över mig. Men när jag blev sjuk så gick allt otroligt fort. Där och då så tänkte jag inte på hur jag blev behandlad och vad jag var med om, då handlade det mest om att ta sig igenom varje dag. Men nu, fast det har gått 5 år sedan som hela denna cirkus satte igång så är det så mycket som jag inte har släppt. Det är inte förs nu när jag pratar om min sjukdomstid som jag inser hur fruktansvärt arg jag är och hur många frågor jag har. Det är nu jag kan vara arg. Men det är nu det känns som att det inte är okej. Det känns som att jag bara borde släppa allt och gå vidare. Men det är inte så lätt. Jag är för arg och fortfarande för sårbar.


 

Typ så!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards