lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Elin - 12 maj 2016 11:32


Heeeeeej på er fina ni! Jag är ledsen att det blir uppdateringar vid denna tider nu förtiden, men jag försöker verkligen att suga in allt som har med eurovision att göra denna vecka. Vilket slutade med att jag kom hem sent igår kväll också, inte alls lika sent som i tisdags men tillräckligt sent för att bara borsta tänderna och gå och lägga sig när man kom hem. Mötte Upp Julia inne i stan vid 16, gick runt lite i Gallerian och sedan satte vi oss på Fridays och åt middag och drack drinkar så man blev så där härligt glad :). Rosépremiär för mig blev det också, något sent hehe.


Efter middagen så gick vi runt i Kungsan aka Eurovision Village och väntade på att Eurovision concert for diversity skulle kicka igång med massa härliga artister. Ståplats längst fram, tur att Julia sitter i rulle, så jag kunde vila mina fötter och ben när det gjorde för ont hehe. Konserten var såå bra!! Det var väl inte världens mest kändaste/största musiker som lirade på scenen men satan i gatan vad bra det var ändå! Stämningen var helt magisk och att få igång publiken var det inga problem med, men när de bjuder på gamla melloklassiker så går det ju inte att inte bli glad! Åv vad jag älskar detta spektakel som kallas melodifestivalen och eurovision! Vill leva i denna bubbla för evigt! Det är så mycket kärlek, så mycket bra musik och så mycket glädje! Det är i dessa stunder som man verkligen förstår hur mycket musiken förenar människor!

Rickard Söderberg som en av två konferencier (stavning????)


Rickard Herrey


Anna Book


Frans


Katrina Leskanich

 


Helena Paparizou

 

När konserten var slut så gick vi förbi NKs skyltfönster för att se skyltningen där.

Abba med Waterloo 1974


Herreys med Diggiloo diggiley 1984


CAROLA med Fångad av en stormvind 1991!!


Charlotte Perrelli (då Nilsson) med Tusen och en natt 1999


Loreen med Euphoria 2012


Måns Zelmerlöw med Heroes 2015


En fruktansvärt bra kväll igår med andra ord! Idag är det dags för semifinal 2!




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards