lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av Elin - 17 augusti 2016 18:52


Så var det dags igen att skriva om ännu en allsångsfinal. Minns när jag satt och skrev förra årets blogginlägg om sista allsångsdagen för sommaren 2015.  Det var verkligen en magisk dag igår på alla sätt och vis. Sofi och jag kom till skansen vid 8 men då var det typ tre personer där haha. Vid 10 blev jag packåsna och typ bar upp tre peroners packning, inte alls jobbigt i uppförsbackarna haha, men vad gör man inte får att få de platser man vill ha! Redan vid lunch så kom första tårarna när Tensta gospel Choir och Sanna sjöng Hela världen för mig, så fruktansvärt mäktigt med en gospelkör i bakgrunden! Nästa tårar kom när fantastiska Frances kom ut på scenen och repade hennes låt, SOM jag har gråtit till den låten under sommaren! Resten av dagen så blev det tjo och tjim tillsammans med knäppa men härliga allsångsvänner och självklart mycket sång. 


Kunde knappt sluta gråta när Frances hade sjungit sin låt i direktsändningen och när Sanna avslutade allt med en fin ballad och att hon skulle fortsätta även nästa år som Allsångsledare (så glad över det!) efter 21:30 så tror jag att jag och Sofi grät konstant. Vi grät när kamerorna hade släckts, vi grät som två småbarn när vi hade fått prata med Frances, fått våran skylt singerad och en bild på oss tre som sedan skulle läggas ut på twitter av Universal music som tog bilden, vi grät efter att vi hade kramat om alla fina allsångsvänner och vi grät för att vi var så lyckliga samtidigt som vi var så ledsna över allsången 2016 var slut. Vi var till och med tvugna att låsa in oss på varsin holk och hulka lite så den värsta gråten skulle ta slut haha.


Det var varit en obeskrivligt bra Allsångssommar detta år! Sanna har briljerat som programledare och lyft hela allsången! Jag har fått ännu fler allsångsvänner och haft det helt galet och underbart tillsammans med dem. Jag har gråtit, skrattat så jag fått ont i magen, frysigt, svettats som en gris, sjungit så rösten försvunnit, skrikit som tonårsflickor, dansat och sjungit i direktsändning, och mycket mycket mer. Jag är så obeskrivligt tacksam över att jag har Allsången och det känns riktigt tungt nu att det är slut. Tisdagarna har liksom varit heliga för mig och gett mig så mycket syre och glädje. Jag längtar redan till sommaren 2017!


Dagen innan så frågade mina grannar om jag skulle ut och vandra i skogen när jag hade detta med mig haha.


Sofi sprang upp med min arm så jag kunde "passa" två platser hahaha, det gäller att tänka effektivt ;)


Uppe och nöjda!



Taggade för sändning!


Glömde fota våra skyltar på plats, men här är dem med stavfel och allt, tur att det var lättfixat ;).


Den magiska bilden! Frances, jag och Sofi! Så stort! <3


Ledsna, rödgråtiga tjejer på väg hem



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards